Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 43

Emner: To strømper på een rundpind

  1. #11
    Isanna Gæst
    [/quote]Du så ellers meget produktiv ud.....

    Den der hæl i strikkede, mon man kunne få mønster på den????[/quote]

    Jeg vil gerne lægge et link til den fotoserie, jeg har lært det efter. Teksten er godt nok på engelsk, men billederne er meget beskrivende.

    http://www.cosmicpluto.com/blog/?p=585

    Håber det kan hjælpe dig. Får du problemer er du velkommen til at kontakte mig.

    *241*

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    tak skal du have, Isanna
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Hvad er det nu den hedder, den hæl???
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  4. #14
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af susana Se meddelelser
    Hvad er det nu den hedder, den hæl???
    Ha - det ved jeg, for det var den hæl jeg lavede på de sokker jeg lige har strikke - første par i mere end 30 år - havde svoret; Aaaaldrig mere*223* Nå, men det jeg kom fra - Det hedder en timeglashæl

  5. #15
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Isanna Se meddelelser
    Det lyder egentlig logisk at gøre det på den måde. Det må jeg prøve næste gang.
    *LOOOL* Lad være med at prøve min måde af. Det virker fint... i teorien, men ikke i praksis. Jeg har netop prøvet, og prøvede derefter på den der måde, i det link til den engelske version herinde, men hun strikker jo på TO rundpinde, og så kan man lige så godt strikke dem hver for sig.
    Måske vil det virke, når man har strikket nogle omgange, men det ligner godt nok, jeg ved ikke hvad..:-/

    Jeg tror, du har helt ret i, at det også for mange kan virke som en afbrydelse, når man skal skifte pind, men når jeg strikker med loop, så skal jeg jo slippe arbejdet for at lave loopen, og samtidig passe på, ikke at få det for løst/stramt, når jeg trækker den højre helt igennem. Hmm, giver det mening? Det bliver til irritation for mig. Pindene kan jeg nemt lige lade glide videre over i den anden hånd. Men jeg tager hatten af for gamle hunde, der lærer nye triks, for det kan være hamrende svært at ændre strikketeknik, når noget først er indgroet.
    Jeg forstår heller ikke de der englændere derovre, der slipper højre pind for at sno garnet omkring, når de laver noget så simpelt som en retmaske. Jeg begriber ikke, de kan strikke så hurtigt derovre, når de gør det så besværligt for sig selv.

    Nette

  6. #16
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    ........
    ......
    Jeg forstår heller ikke de der englændere derovre, der slipper højre pind for at sno garnet omkring, når de laver noget så simpelt som en retmaske. Jeg begriber ikke, de kan strikke så hurtigt derovre, når de gør det så besværligt for sig selv.

    Nette

    Den var god, Nette!

    Englænderne har nu aldrig været nemme at forstå - men jeg er ret sikker på, at de måske ville sige det samme om os ...

    Bare ikke med hensyn til strik, for mens jeg var derovre - og når de så mig strikke, sagde de faktisk, at vores metode var meget nemmere!

    Men din morsomme beskrivelse af strikkemetoden fik mig til at tænk på dengang jeg var indlagt i 1974 (lungeoperation). Jeg lå på en 2-sengs stue sammen med en ung og meget hjertesyg tyrkisk pige.

    Jeg havde strikketøj med og det havde hun også. Hun kunne ikke et ord dansk, men strikketøjet blev en sjov måde at kommunikere sammen på.
    Og hvis englændernes strikkemetode virker spøjs, så skulle du prøve den tyrkiske. Jeg prøvede og kommer aldrig til at forstå den: Snoren fra garnet skulle rundt om nakken og ned til tommeltotten. Derfra gik det hele i kludder for mig (jeg var ved at kvæle mig selv i garnet ...!) og hun var ved at dø af grin! Hendes strikketøj havde det smukkeste boblemønster og jeg aner ikke, hvordan hun fik dem lavet med den strikkemetode. Det så i hvert fald sjovt ud .....
    Er der nogen, der véd, hvor mange forskellige metoder der findes?

  7. #17
    lkannik Gæst

    2 sokker på rundpind

    jeg sender hermed et billede af mine 2 sokker på een rundpind



    Citat Oprindeligt indsendt af Isanna Se meddelelser
    Jeg har set Isanna strikke med den magiske lykke, det ser nemt ud og hun så ikke ud til at det afbrød, hverken strikke- eller snakkeri
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #18
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af susana Se meddelelser
    Hvad er det nu den hedder, den hæl???
    På engelsk hedder den short-row-heel.
    Ireneb - paapinden.dk - kalder den for venderække-hæl

  9. #19
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lkannik Se meddelelser
    jeg sender hermed et billede af mine 2 sokker på een rundpind
    Tusind tak!! Jeg vidste jo, at jeg havde set det herinde.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    Jeg strikker altid på rundpinde - men 2 sokker på en gang har jeg aldrig prøvet. Og jeg kan ikke lige forestille mig hvordan man gør.
    Hvor lang pind bruges der og hvordan får man startet?
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •