Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 21

Emner: Pakkejulekalender til børn

  1. #11
    broderisten Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af johnna Se meddelelser
    den blev rigtig fin og er sikker på at alle børn kender tog
    den må jeg have broderet inden jul
    er det ikke muligt at sy den på grovere stof?
    Jeg valgte lærred 8, altså lærred med 8 tråde pr. cm, fordi det skulle være til at se for de fleste. Jeg tror nu også, at du kan se på dette lærred, hvor der kun er 4 sting på en cm. Hvis du vælger grovere lærred bliver kalenderen kæmpestor og det blver svært at holde den stabil, når pakkerne bliver hængt på. Skal jeg sende dig en prøve på det lærred jeg har valgt, så sendt mig en e.mail med adressen hvor til stofprøven skal sendes.

    broderisten

  2. #12
    broderisten Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af norby Se meddelelser
    Hvor er den bare flot - glæder mig til mønstret kommer - flot at du gider bruge alt det tid på os, hatten af for det

    Kære Norby
    Du vil ta' hatten af, men det er nu mig der siger jer tak. Aldrig har jeg mødt så megen venlighed noget sted, og rokkens medlemmer erså søde mod hinanden, at det er rørende. Tak til jeg alle, det varmer at se at medmennskeligheden stadig findes, og jeg vil meget gerne fortsætte med at tegne mønstre til jer, når I bliver så glade for dem.
    Jeg er ved at tegne en serie mellemlægsserviettter, med roser, og jeg skal nok vise dem efterhånden som de bliver syet.'
    Tak og god sensommer

    broderisten

  3. #13
    Birgitma Gæst
    Den er den kalender.

  4. #14
    johnna Gæst
    tak for stofprøven
    du har ret jeg kan godt se at brodere på det stof
    så nu venter jeg på mønstret (kommer efter veekenden)
    så vil jeg få fat i garn og stof

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Min mor broderede også en sød pakkekalender til min søster og jeg, da vi var børn. Hun har den stadigvæk selv om der ikke bliver hængt pakker på den mere. Men den bliver stadig hængt op til pynt til jul.

    Og juletræstæppet, som desværre blev noget forbrændt for nogle år siden, da vi havde en smule ild i juletræet (og fik slukket ilden inden brandvæsnet nåede frem - bare godt med vand på!!!). Men min mor købte noget nyt hessian og reddede, hvad hun kunne af de gamle broderier (hendes egne) og resten broderede hun igen. Så vi har et helt juletræstæppe igen. Der står alle de vigtige datoer og begivenheder i vores liv. Lige fra mine forældres bryllupsdag, min søsters og min fødselsdag, vores gamle hus i Sorø og vores hus i Thy. Selvfølgelig blandet sammen med nisser og andre julesymboler.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    broderisten Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Min mor broderede også en sød pakkekalender til min søster og jeg, da vi var børn. Hun har den stadigvæk selv om der ikke bliver hængt pakker på den mere. Men den bliver stadig hængt op til pynt til jul.

    Og juletræstæppet, som desværre blev noget forbrændt for nogle år siden, da vi havde en smule ild i juletræet (og fik slukket ilden inden brandvæsnet nåede frem - bare godt med vand på!!!). Men min mor købte noget nyt hessian og reddede, hvad hun kunne af de gamle broderier (hendes egne) og resten broderede hun igen. Så vi har et helt juletræstæppe igen. Der står alle de vigtige datoer og begivenheder i vores liv. Lige fra mine forældres bryllupsdag, min søsters og min fødselsdag, vores gamle hus i Sorø og vores hus i Thy. Selvfølgelig blandet sammen med nisser og andre julesymboler.

    Det var da en ualmimndelig dejlig tradition at skrive datoer på begivenheden ind på juletræstæppet, den har jeg aldrig hørt om før. Jeg vil snakke med min kone, om vi da ikke skal følge det gode eksempel og begynde. Vi kunne jo have datoen for vores pensionisttilværelse som begyndelsestidspunkt. Jeg takker dig meget for den gode idé.
    Alle vores tre børnebørn har fået en pakkekalender broderet af mormor og tegnet af morfar, og de nye familer har også fået deres helt eget juletræstæppe tegnet af morfar. Jeg har også laver et stort panorama med en afrikansk savanne med alle dyrene på fint lærred (12 tråde pr. cm) og 130 cm i bredden.
    Det tog mig ca. 2 år at sy, men det var morsomt at finde og tegne alle de forskellige dyr ,-og dertil meget lærerigt. Hvad jeg ikke ved om afrikas dyr er ikke værd at vide ! Og puder først til børnene og siden til deres børn osv osv.

    Tak for den dejlige historie.
    broderisten

  7. #17
    johnna Gæst
    er der ikke andre der vil sy pakkekalender?

    så kunne vi bestille garn og stof sammen

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Selvtak broderisten!

    Jeg har lige siddet og lovet mig selv, at jeg vil tage et billed af juletræstæppet til jul - før juletræet kommer op at stå på det. Så kan I selv se, hvor fint det er.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #19
    Else Kvist Gæst

    Nyt medlem

    Hej.
    Jeg er lige blevet medlem, fordi jeg er ude efter at finde en opskrift på en julepakkekalender til mine børnebørn.
    Nu har jeg fundet et, men ved slet ikke hvordan jeg downloader det.
    Kan en af jer hjælpe mig.
    Hilsen Else

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Først: Velkommen på rokken

    Øverst oppe på siden, der er der en masse "knapper". Den der står "Tips og Opskrifter" på er der hvor du kan finde de ting du kan downloade.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •