Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Er det uld?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    30 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    44

    Er det uld?

    Er der nogen, der kender en god måde at bestemme om en købt trøje indeholder uld?
    Jeg har købt en trøje til min søn. Det var en såkaldt kollektionsprøve, så der var ikke mærke i, der kunne fortælle mig om garntypen.
    Jeg gik ud fra, at det var uld, fordi den mindede mig om en sømandstrøje, som jeg selv havde da jeg var ung.
    Men nu er jeg kommet i tvivl.
    Jeg har prøvet at "plukke" lidt af den og sætte ild til for at finde ud af om det lugter af horn. Men jeg er stadig i tvivl. Er der nogen, der kan hjælpe ?
    Mange hilsener Tingerete

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uld brænder med flame og andet smelter, men det er da lidt drastisk at pille den op for at prøve, så er det med hensyn til vask du vil have besked ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    30 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    44
    Nej jeg vil selvfølgelig ikke pille den op. Jeg vil blot gerne vide om det er en trøje, der holder ham godt varm eller om det er et syntetisk flop-materiale, hvor man skiftevis har det ALT for varmt eller ALT for koldt. Puha, det er jo lige til at blive syg af . . .

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så er der vist ikke andet end prøve at give ham den på , og se hvordan han har det efter at have rørt sig ..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Enig med Hundeuld.
    de venligste hilsener fra
    hulda

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •