Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Så lykkedes det, men lige lidt mere hjælp.....

  1. #1
    gitte.n.m Gæst

    Så lykkedes det, men lige lidt mere hjælp.....


    Hende den fatsvage her har fået hæklet en fin rund lap, hvir der er fastmasker i midten, og en krans med stangmasker udvendigt, men nu skal jeg have afsluttet, så det hele ikke trævler op når jeg klipper garnet fra. Jeg gjorde det at jeg lavede en fastmaske, klippede garnet over, og kørte tråden hele vejen igennem løkken, i håb om at det blev til en knude, men for en sikkerhedsskyld hæftede jeg det lige bagpå med en nål. Hvordan gør man det korekt, for det ser ud som om det går lidt op.........(?)
    Gitte

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Når du afsluttet et hæklearbejde, plejer man at slutte med en kædemaske, det vil sige, du stikker hæklenålen igennem den første maske på den sidste omgang, trækker tråden med retur og fortsætter med at trække tråden gennem den maske du har på nålen. Klip tråden over 10-15 cm. fra hæklenålen, og hiv så tråden igennem. Så kan det ikke trævle op, hvis du hiver i tråden. Du kan nu hæfte den ved at sy lidt frem og tilbage på bagsiden.

    Må vi se et billede af, hvad der er du har kæmpet med?

    Dejligt at høre, at du bare klør på, det er den eneste måde at lære nyt ting på.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •