Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 16 af 16

Emner: mit julekort

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    utroligt smukt...

  2. #12
    broderisten Gæst
    svar til elsebeth
    18 cm i højden og 46 cm i bredden

    broderisten

  3. #13
    broderisten Gæst

    mange tak

    Jeg takker mange gange for jeres pæne ord.
    Jo da, selvfølgelig kræver de da tålmodighed - og vilje til at gøre det færdigt, men så slemt var det nu ikke. Det sværeste er egentlig kompositionen, men ogå de kan jo læres, og det er vist det eneste udbytte jeg fik af min år på Kunstakademiet, og det skyldes ene og alene en god og meget gammeldags lærer. Da vi var halvvejs inde i semestret sad jeg alene tilbage, alle de andre var hjemme og 'lave kunst'. Men jeg var jo kommet for at lære noget, så jeg blev - og lærte en masse. Om de andre fik lavet en masse kunst ved jeg ikke.

    Nu fungrer det lille billede som vores julekort og det findes i hele to variationer. Det 'fineste' (dvs det dyreste at få trykt)er i bredt format og foldet midt på, så det ligner en julekrybbe, når hver side foldes lidt bagud. Det næstfineste (koster under det halve at få trykt) er foldet i toppen og består kun af den halvdel med Maria, Josef og Barnet og de to hyrdedrenge. , og endelig den billige udgave (koster kun en smule at få trykt) med samme motiv men enkelt og ikke foldet.
    I morgestog jeg mig så sammen og gyndte at tegne mønster i computeren. Der er gået tre år nu siden det blev syet, så det er vist på tide at få det tegnet op.

    broderisten

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    - Og jeg som tænkte: Dig skulle man være i familie med - og få sådan et broderet kort .

    Meget smukt er det....
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146
    Hvor er det flot.
    Mange strikkehilsner fra jettefb

  6. #16
    broderisten Gæst
    hej spelsauen,
    send mig din adresse så sender jeg dig et julekort - et af hver slags !

    broderisten

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •