Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 9 FørsteFørste ... 23456789 SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 87

Emner: Nem sjalsopskrift

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg er kommet i tvivl nu!
    I, der strikker sjaler!! Hvor bredt var jeres sjal over skuldrene (den brede side), da I lukkede maskerne af? Mit er ca. 110 cm og jeg har de 301 masker på nu. Jeg tænker jo på, at det skal spændes ud senere. Hvor meget større mon det skal være???? Det er jo mit første forsøg på at strikke et sjal (Hundeulds opskrift).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #52
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg er kommet i tvivl nu!
    I, der strikker sjaler!! Hvor bredt var jeres sjal over skuldrene (den brede side), da I lukkede maskerne af? Mit er ca. 110 cm og jeg har de 301 masker på nu. Jeg tænker jo på, at det skal spændes ud senere. Hvor meget større mon det skal være???? Det er jo mit første forsøg på at strikke et sjal (Hundeulds opskrift).

    Nu har jeg 309 masker på! Men jeg er stadig i tvivl om jeg skal op på 400 masker, før det er stort nok???
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #53
    ingeborg Gæst
    Det kommer an på hvor stort et sjal du ønsker.

    Skal du kunne putte dig i det, eller skal det pynte over en vinterjakke?

    Og hvor høj er du?
    Dit vingefang (målet fra fingerspids til fingerspids) er ca. det samme som din højde.

    Jeg har et sjal der er 140 cm i bredden og det er meget stort og puttekrammelig til en som mig, der en høj flot kvinde på 162 cm

  4. #54
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det skal være et putte sjal til min mor. Hun er ca. 165 cm høj. Jeg er 161 cm høj.

    Ja, det kan godt være, at det skal være lidt større endnu. Når jeg holder det om mine skuldre, så når spidsen kun ca. halvvejs ned ad min ryg. Det må gerne nå ned til hoften. Men det bliver vel meget større af at blive spændt ud bagefter. Det er det, jeg ikke er helt sikker på.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg var nødt til at pille noget op, da midter masken havde forskudt sig. Men nu er den på rette plads og jeg har nu 313 masker på. Så nu fortsætter jeg herfra.

    Og nu kl. 16:00 er jeg igen oppe på 321 masker! Nu må det ikke drille mere!
    Min mor har set det til sin fødselsdag og jeg lovede, at hun vil få det, så snart det er færdigt!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #56
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er helt utroligt! Jeg har 345 masker på nu! Jeg fordeler lige maskerne på 3 lange rundpinde, så jeg kan se, hvor stort det er nu. Gad vide, hvor mange flere masker, jeg skal have på endnu?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #57
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    ØV!! Jeg har lige fundet en fejl! Så jeg må lige 4 - 5 pinde tilbage. Jeg kan desværre ikke redde den med en hæklenål. Det har jeg prøvet. Det gik bare helt i kludder for mig.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #58
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nu kan jeg lave noget på det igen. Nu er jeg foreløbig færdig med varmestuestrik. Så nu går der nok et par dage, før jeg begynder igen. Jeg har også lige et par julegaver, jeg skal have lavet (et par huer). Og min mors sjal vil jeg bare være færdig med snart. Jeg kan jo ikke strikke det så hurtigt, som Strikke Marie kan.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #59
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja! I er nok ved at være trætte af at læse om sjalet til min mor.

    Det er ikke til at forstå, at jeg startede med 9 masker og nu har jeg 353 masker på!! Det vokser stille og roligt. Og jeg laver striberne i forskellige bredder. Det er dejligt blødt og elastisk, da jeg bruger 2 tråde tyndt uldgarn (kamgarn til vævning) og rundpind nr. 5. Normalt er jeg slem til at strikke stramt. Men det gør jeg ikke nu!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #60
    OPR1 Gæst

    nem sjalsopskrift

    her fortsætter tråden om en nem sjalsopskrift

Side 6 af 9 FørsteFørste ... 23456789 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •