Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 9 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 87

Emner: Nem sjalsopskrift

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg vil lige sige, at de 3 midterste masker virker lidt "stramme"/"kompakte" selv om jeg strikker dem lige så løst, som alle de andre masker. Nu er jeg næsten oppe på 100 masker (97), når jeg er færdig med denne omgang. Så jeg kan se, at jeg helt sikkert også kommer over 200 masker, før sjalet er stort nok.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg ved ikke, hvorfor jeg havde fået den skøre ide, at den midterste trekant på sjalet skulle være nede i spidsen. Men jeg har kigget på Hundeulds billeder og har fundet ud af, at trekanten er oppe i nakken. Hvor dum kan man være!!???
    Jeg har nu 113 masker på!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #33
    Rysse Gæst
    Det går bare der ud af hva´. Jeg glæder mig til at se dit færdig resultat.

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det gør jeg også, Rysse!
    Jeg skulle gerne have det færdigt til september, da jeg vil give min mor det i fødselsdagsgave. Hver gang hun ser noget, jeg har laver, så siger hun (nærmest for sjov): "Du bliver vel ikke træt af det?". Det betyder: "Så vil jeg da gerne overtage det". Denne gang får hun en overraskelse. Jeg vil drille hende med, at det er resten af min vævede plaid. Så tror hun garanteret, at jeg har klippet den i stykker. Indtil jeg siger, at det er strikket af det garn jeg fik tilovers. Og hvis der ikke er nok, så har jeg noget andet lignende uldgarn, jeg kan bruge bare i nogle blå og lilla nuancer. Men det kan godt gå til sjalet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Dette her var, hvad jeg skrev i den anden sjals tråd (om det vævestrikkede sjal):

    Jeg tror ikke, at jeg ville have tålmodighed til at strikke et kæmpe sjal med 300 - 500 masker. Jeg ville blive træt af det inden jeg nåede halvdelen af sjalet. Jeg har heller ikke en rundpind, der er så lang, at jeg kan have så mange masker på, på én gang. Jeg ville snarere stikke det i flere dele og hækle dem sammen til sidst.
    Og nu sidder jeg selv og strikke Hundeulds sjal, hvor jeg også vil ende med at have temmelig mange masker (og jeg har købt en 80 cm rundpind, så jeg kan bruge både 60 cm og 80 cm, når jeg får mange masker på)!! Foreløbig er det bare et stort "dukkesjal" med 133 masker. Men jeg har lige opdaget et omslag på pinden, der ikke skal være der. Så jeg må lige et par masker tilbage på samme omgang og fjerne omslaget. Og jeg strikke stadig på den pind, der er 60 cm. Men det varer ikke længe, før jeg "forlænger" med 80 cm.

    Jeg skal nok nå at få det færdigt til september, når min mor fylder 76, så hun kan få et fint sjal i fødselsdagsgave.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har talt mine maske 3 gange og kom hver gang til 140 masker. Jeg kunne ikke forstå, at der manglede 1 maske. Indtil jeg fik kigget lidt nærmere på det og fandt en tabt maske midt i det mørkeblå garn. Så nu piller jeg lige 2 omgange op og strikker videre derfra.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Mit sjal vokser stille og roligt (selv om jeg måtte pille lidt op igen). Nu kan det nå over begge mine skuldre (som er meget smalle). Jeg har 165 masker på nu. Men det skal mindst være dobbelt så stort endnu. Så der mangler stadig mange masker (som jeg skal tage ud).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg må hellere lukke for Rokken for i aften. Jeg sidder og læser alle jeres beskeder, imens jeg prøver på at tælle, hvor mange masker, jeg nu har på sjalet. Er kommet til 178, så jeg har nok glemt at tage en enkelt maske ud. Der er ingen tabte masker nogen steder. Nu skal jeg snart til at bruge 2 rundpinde samtidig. Jeg har dem allesammen på 80 cm nu, men må nok snart tilsætte 60 cm, for at få plads nok. Der skulle have været 179 masker på, men nu får jeg det til 177. Jeg må vist lige tilbage og se, hvad jeg så har lavet forkert!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja, for der skulle være 177 og nu har jeg 181 masker på.

    Jeg har nok været for træt til at kunne tælle rigtigt i går aftes.

    Det er næsten som om denne tråd er blevet min private tråd!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    YES!!!!!!!!!! VENNER!!!!

    200 + 1 = 201 masker på sjalet nu!!

    Det vokser stille og roligt!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 4 af 9 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •