Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 87

Emner: Nem sjalsopskrift

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg skal nok prøve pind nr. 3 istedet for! Det bliver spindelvævstyndt på pind nr. 4. Det er for tyndt for mig. Jeg prøver lige igen med pind nr. 3.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Mon jeg skulle strikke med dobbelt garn, så det bliver lidt tykkere?

    Ja, dobbelt er bedst og måske går jeg tilbage til pind nr. 4. Det blev alt for spindelvævstyndt og "pjevset" med enkelt garn - selv på pind nr. 3. Ja! Dobbelt og på pind 4! Nu virker det, som om det bliver tilpas tykt og kan varme. Det første forsøg blev alt for tyndt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg synes, det bliver tyndt nok alligevel med dobbeltgarn på pind 4. Jeg lader være med at strikke stramt. Så det bliver luftigt nok efter mit hoved. Og hvis jeg ikke har garn nok, så finder jeg nok noget tilsvarende garn at bruge. Jeg kunne jo godt blande det med noget andet uldgarn, der i tykkelse svare til tykkelsen af det dobbelte garn. Sommetider er det ikke nogen dum ide, at blande flere slags garn sammen (bare det er - som her uldgarn begge dele). Jeg har noget andet uldgarn, der er samme tykkelse, som når jeg strikker dette her dobbelt.
    Sidst redigeret af OPR1 : 23-11-2008 kl. 15:20
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Hvordan kan jeg slå 9 masker op, tage 4 ud og få 14 masker ud af det? Der skulle vist kun være 13 masker efter den første udtagning. Jeg har pillet lidt op og prøver igen!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har pillet op igen et par gange - bl.a. fordi jeg tabte en maske et par gange.

    Men nu har jeg 33 masker på. Og det går fremad! Jeg strikker meget løst, så det bliver stadig luftigt (med huller), men ikke spindelvævstyndt. Men jeg bliver jo nok nødt til at anskaffe mig en meget lang rundpind på et tidspunkt. Forløbig er den nuværende lang nok.

    Og nu må det være på tide, at jeg skifter farve!
    Sidst redigeret af Strikkelene : 29-05-2008 kl. 10:40 Årsag: Tilføjelse
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    I "Jeg kan strikke sjal" skrev Nette :
    Citat:
    Oprindeligt indsendt af Strikkelene http://www.rokken3.dk/forum/images/s...s/viewpost.gif
    Og så må jeg have anskaffet mig en meget lang rundpind. Jeg ved ikke, om der kan være 200 masker på denne her. Den er 62 cm lang.

    Det kan du sagtens! Jeg havde 450 masker på min 80 cms rundpind, da jeg lavede mit sjal. :-)

    Nette

    Og jeg svarede:
    Ja, men jeg ved jo ikke, hvor mange masker, jeg ender med at have! Jeg ved godt, at der følger en brugsanvisning med rundpinde om, hvor mange masker, der kan være på pinden. Men jeg får altid smidt dem væk. Det vil nok være lidt meget, hvis jeg f.eks. sidder med 450 masker på min 62 cm pind. Tror I ikke? Hvor mange masker er der ca. på et sjal, der er f.eks. 80 cm. på den bredeste side? Bare et ca. antal!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #27
    ingeborg Gæst
    Strikkelene, du behøver ikke en meeeeeggget lang rundpind.

    Hvis der ikke er plads til alle maskerne på pinden, kan du strikke med 2 eller flere rundpinde.
    Hvor mange masker der kan være på en rundpind, afhænger af garnets tykkelse.
    Du kan evt vikle en elastik i den ene ende af hver rundpind, så fungerer de som meget lange jumberpinde.

    Dette gør jeg selv når jeg strikker sjaler, for næsten alle mine rundpinde er 'kun' 60 cm lange. Men det kræver selvfølgelig at man har flere pinde i samme størrelse

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Tak, Ingeborg!
    Der gav du mig en god ide!

    Jeg har 57 masker på nu og de fylder ikke engang halvdelen af rundpinden. Selv om det er dobbelt uldent vævegarn (kamgarn, tror jeg det hedder). Og jeg strikker løst, så det er stadig luftigt og elastisk - uden at være spindelvævstyndt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #29
    ingeborg Gæst
    Selv tak.
    Nu er det ikke mig, der har opfundet strikning med mange pinde.
    Dengang kvinderne rendte rundt og strikkede mens de vogtede køer, fødte børn, lavede mad over brændekomfur, opvartede mænd, gjorde rent og vaskede tøj i hånden, da havde de allerede fundet ud af at strikke med flere pinde. Det har jeg engang læst i en bog.

    Du kan også tage dit målebånd og finde ud af hvor mange masker der er pr.10 cm og så gange det med 6

    antal masker pr 10 cm x 6 = antal masker der fylder 60 cm

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Så vidt jeg kunne måle, var der 20 masker på 10 cm x 6 = 120 masker.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 3 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •