Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 9 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 87

Emner: Nem sjalsopskrift

  1. #11
    Rysse Gæst
    1000 tak Zuzzan. Jeg har printet din beskrivelse ud, så må jeg se om jeg har fattet noget som helst. Jeg vil i hvert fald prøve.

    Nu er jeg så kommet i gang. Men nåede kun til pind 14. Hvad betyder den vandrette streg ?

  2. #12
    MMajken Gæst
    den betyder at der hvor du har slået om pinden 2 gange på retsiden
    skal du på vrang siden strikke en ret maske og en vrangmaske altså stregen er ligmed en vrangmaske håber det hjælper

  3. #13
    Rysse Gæst
    Tak for det. det prøver jeg.

  4. #14
    MMajken Gæst
    hvordan går det med strikningen i dag rysse

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2007
    Geografisk sted
    Holstebro
    Indlæg
    94
    Jeg har selv strikket 2 sjaler ud fra Huldeul´s opskrift de er bare lækre - den ene er dog ikke færdig endnu

    Jeg har brugt Highlander garn i forskellige farver 8 nøgler
    og noget bomulde/acryl til den anden i brun og hvid
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #16
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af supersine669 Se meddelelser
    ...........og er kommer verdens nemmeste sjal i hele verden:.....
    Ihh, synes du det er nemt? Jeg synes faktisk, det er ret svært at hækle. Jeg startede på det forrige år, bestemte mig for, at det skulle ligge i haven, og være mit håndarbejde derovre.
    Det ligger der endnu, jeg er vidst nået til 5. maskebuerække, og det er altså ikke fordi, vi de sidste par år har fået lavet helt vildt meget i haven.
    Ok garnet er noget floffy noget, der ikke kan rinkes op, men alligevel...
    Jeg købte det som strikkekit forrige år i Netto, i panik over at have glemt strikketøjet derhjemme en dag, hvor vi skulle være i haven hele dagen. - Æv, nu fik du mig til at tænke på det...Nu SKAL jeg jo gøre det færdigt, stædig som jeg er. Kender I det?


    Nette

  7. #17
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af SusanneKristensen Se meddelelser
    Jeg har selv strikket 2 sjaler ud fra Huldeul´s opskrift de er bare lækre - den ene er dog ikke færdig endnu

    Jeg har brugt Highlander garn i forskellige farver 8 nøgler
    og noget bomulde/acryl til den anden i brun og hvid
    De er godt nok flotte, og de ser faktisk ud til at have en bedre form end det af Hedvigs.
    Hvad pinde strikker du på, når du bruger Highlander, og kan du huske, hvor mange masker du endte med? (Du skal altså ikke tælle efter). Jeg så det nemlig også på Hundeulds side, og det ser rigtig stort ud. Sådan nogle ville jeg gerne have i haven, til når vi havde gæster og grill og ungerne var blevet puttet. :.-)

    Nette

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    30 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    44
    Ja, det er meget nemt at lade sig lokke herinde. Der vises så mange utroligt skønne håndarbejder. Så vil man jo gerne prøve selv. Rokken er et meget inspirerende bekendtskab, men også et meget dyrt et! Men det er bare

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2007
    Geografisk sted
    Holstebro
    Indlæg
    94
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    De er godt nok flotte, og de ser faktisk ud til at have en bedre form end det af Hedvigs.
    Hvad pinde strikker du på, når du bruger Highlander, og kan du huske, hvor mange masker du endte med? (Du skal altså ikke tælle efter). Jeg så det nemlig også på Hundeulds side, og det ser rigtig stort ud. Sådan nogle ville jeg gerne have i haven, til når vi havde gæster og grill og ungerne var blevet puttet. :.-)

    Nette
    Ved ikke hvor mange masker der var men kan sige at jeg har strikket af 8 nøgler highlander garn - brun og rød stribe var strikker af 2 nøgler garn.

    Jeg strikkede på pind 7 mener jeg det var.. - men brug gerne 100 cm rundpind hvis du har - jeg kunne lige knap have det på en 80 cm

    Har lige købt til endnu et sjal i mere afdæmpede farver - brun og lys meleret highlander hvor jeg har købt 11 nøgler så den kan blive lidt større

    undskyld det sene svar men havde ikke set du spurgte mig
    Susanne

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Venner! I er godt igang med at lokke mig til at prøve at strikke Hundeulds sjal. Jeg har jo restegarn fra den plaid, jeg vævede i sidste sæson på mit vævehold. Jeg har løseligt regnet ud, at jeg har ca. 276 g. meget tyndt uldgarn (100% uld) i 6 farver (nogle farver har jeg lidt mere af end andre - mørkerød, mørkeblå, lyseblå, lyselilla, orange og gul. Hvis jeg strikker det på en rundpind nr. 4. Det må være løst nok. Elllers bliver det nok for luftigt. Garnet er så tyndt, at det næsten knækker, bare jeg ser på det. Hvis ikke 276 g. er nok, så må jeg anskaffe mig noget mere af lignende uldgarn. Men den længste rundpind, jeg har er 62 cm. lang. Jeg må nok på jagt efter én, der er 100 - eller derover cm. lang. For jeg kan regne ud, at jeg ender med at have temmelig mange masker på pinden. Jeg vil nok lukke dem af, som jeg plejer med en hæklenål, så aflukningen ikke bliver så stram, som når man lukker af med strikning.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 9 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •