Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 49

Emner: Strik uden pinde

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Flisa
    Indlæg
    46
    Denne link er til et mønster på ryggsekk....
    På engelsk, men med bilder så denne skulle være enkel....
    http://www.provocraft.com/projects/p...oject&idnum=17

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Mange tak, Ellis!
    Det kunne måske også bruges til et boldnet/indkøbsnet eller noget i den retning. Eller en pose til mindre stykker vasketøj. Man skal bare bruge sin fantasi, så kan man få mange gode og spændende ideer.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg fik lige en god ide af Mangos og andre i tråden om nakkevarmere. Sådan nogle nakke/halsvarmere må vi da også kunne lave på en stor strikkering (større end den pink farvede). Så kan man bare bukke den om og holde den sammen med en sjalsnål eller en sikkerhedsnål. Så behøver man ikke at lave bindebånd til. Eller evt. lave en trense og sy en knap i til at holde den med.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg kan ikke forstå det! Jeg er så sikker på, at jeg købte både en pink/lyserød (i nogles øjne) og en grøn (større) strikkeringe. Men det må være noget, jeg har drømt, fordi jeg har kun den pink/lyserøde og en lille lyserød strikkelise, som jeg helt sikkert har købt samtidig. Så jeg må vist købe én, der er større (den lyserøde/pink er ikke stor nok til mit hoved, men for stor til at lave håndledsvarmere på). Men så vidt jeg kan se i Panduro, så er de udsolgt i øjeblikket.

    Noget andet er! Hvordan lukker man af, hvis det ikke nødvendigvis skal være en hue? Benvarmere f.eks., hvor der skal være hul i hver ende? Jeg har mest lyst til at tage en hæklenål og hækle rundt i kanten med den.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har taget alle maskerne over på en tynd rundpind og nu sidder jeg med en hæklenål nr. 4 og "lukker af" ved at stikke hæklenålen bagfra ind i masken, trække garnet igennem og hækle en fastmaske. Jeg laver en luftmaske mellem hver maske, da jeg ellers tror, at det bliver for stramt lukket af. Så må vi se, hvordan det kommer til at se ud. Det er på vrangen, jeg lukker af, da jeg stadig går samme vej rundt i rækkefølgen af masker.

    Jeg prøvede lige at gå forfra ind i en maske, men så bliver maskerne jo ikke drejet, som når man strikker på strikkeringen. Så jeg tror, at jeg vil blive ved med at gøre det bagfra og ind i masken.

    Jeg kan jo sagtens samle masker op bagefter på en rundpind og strikke ribkanter på.

    Sidst redigeret af Strikkelene : 10-08-2008 kl. 13:50 Årsag: tilføjelse
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nu prøver jeg for sjov at strikke frem og tilbage på den. Bare en lille dum prøve!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nu har jeg bestilt 3 strikkeringe mere (12 diameter, 17 diameter og 22 diameter) hos Panduro. Jeg har ikke tænkt mig at bestille en aflang én, da jeg jo kan strikke frem og tilbage på de runde. Så nu er jeg vist ved at være klar til den store Norges dyst.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg prøver nu med 4 garner (1 tykt blødt og tynde bløde). Men hvis det bliver for tykt (klodset) så tager jeg det af igen og prøver kun med 3 garner. Jeg kan godt lide at afprøve nogle ideer engang imellem.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg tog det tykke garn fra igen, fordi det blev for klodset. Men det jeg laver med 3 tynde bløde garner er dejligt blødt at røre ved og tilpas tykt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Hurra!!!!!!!!!!! Jeg har fået mine nye ringe!!!!!! Det viser sig, at den mindste af dem, jeg har bestilt er samme størrelse som den pink/lyserøde, jeg allerede har. Men jeg beholder den alligevel. Så nu kan jeg lave voksen huer, halsvarmere.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •