Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 49

Emner: Strik uden pinde

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210

    Strik uden pinde

    Sådan kan man SELV lave en strikkering:

    http://www.vestrehus.dk/Idesider/str..._tubestrik.htm
    supersine669

    carpe diem

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Hold da op hvor er det smart... vil nu vente lidt med maskinel luftmasker. Men ellers er det rigtig godt med den hjemmelavet . Tror aligevel jeg går ind i Panduro og køber den mellemeste str. der er til huer, så bliver det letter at lave de andre størrelser selv .

    Spelsauen

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892

    Ide til strikkede huer.

    Rigtig søde huer. Du kan lave mange sjove strikke arbejder på sådan en ring.
    Har du prøvet at sætte noget effekt garn rundt i kanten? Man kan bare trække det på en nål, og så vikle det rundt om opslagningskanten ind mellem maskerne/rækkerne i den første række. Hvis du har strikket huen så stor at den kan tåle at filtes vil dette effekt garn stritte lidt idet det jo ikke filter. det ser sødt og raffineret ud.
    Du kan også tage en tåd mohair garn sammen med en tyk uldgarn. det bliver en rigtig god kvalitet. Her kan du også lave pulsvarmere til hvis du har en af de små ringe som bruges til vanter eller små benvarmere. der er rigtig mange muligheder.
    Du kan også strikke frem og tilbage på den i stedet for rundt. held og lykke med det. Det ender med at du vil lære at strikke almindeligt, når du allerede har smag for det her.

    Hilsen Strikke Marie

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Flisa
    Indlæg
    46
    Ja, nå har jeg bestilt meg et sett med 4 Knifty Knitters fra USA...

    Jeg var inne på Panduro og sjekket, der kostet 1 av de største ringene Nkr 208.- (inkl.frakt)...

    Sjekket derfor ut litt på nettet, og fant en shop hvor jeg får et sett for Nkr 171.- (inkl.frakt)...
    Slo derfor til på det, og venter nå spent....
    Dersom andre er interessert, her er linken....
    http://www.spinblessing.com/item.php?art=093573988653

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Flisa
    Indlæg
    46
    Idag kom pakken min fra USA....
    Jeg bestilte den 15. desember, så det synes jeg er rimelig raskt i disse juletider...
    Og jeg har betalt NKr 169.- iflg min Visa-konto...
    I Dkr blir det ca 157.-....

    Altså dette settet med 4 ringer, krok, nål og instruksjonsbok....

    http://www.spinblessing.com/item.php?art=093573988653

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg købte 2 (en grøn/stor og en pink/lille) for nogle måneder siden i Panduro. Jeg ved ikke om det er rigtigt, at bruge den lige som man gør med en strikkelise. Jeg kan ikke finde min brugsanvisning, men jeg mener, at det var en lidt anden metode end med strikkelisen. Jeg har 2 små. 1 med 4 og en fra min mormor med 5 "søm". Den sidste er helt sikkert hjemmelavet og kan lave en tykkere snor end den med 4 "søm".
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg købte 2 (en grøn/stor og en pink/lille) for nogle måneder siden i Panduro. Jeg ved ikke om det er rigtigt, at bruge den lige som man gør med en strikkelise. Jeg kan ikke finde min brugsanvisning, men jeg mener, at det var en lidt anden metode end med strikkelisen. Jeg har 2 små. 1 med 4 og en fra min mormor med 5 "søm". Den sidste er helt sikkert hjemmelavet og kan lave en tykkere snor end den med 4 "søm".

    Jeg har også disse ringe og er ved at finde ud af hvordan de kan bruges
    så hvis du får ideer er jeg her til at lære af dem

  8. #8
    Jane64 Gæst
    er der nogen link til opskrifter evt på dansk
    Jane

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det ved jeg ikke, Jane!

    Jeg fandt brugsanvisningen til min strikkering - den pink, så du ved, hvilken ring jeg bruger, Jannie (Quick Knit, på engelsk). Så nu er jeg også igang med en prøve, Jannie! Lysegrå/mellem lilla garn og jeg er ikke sikker på, om det er uld eller polyamid (jeg har ikke bandarolerne med mig). Men det er meget blødt garn og det bliver temmelig løst. Måske kan det bruges til benvarmere. Hvis jeg strikker en lidt strammere ribkant i begge ender, så falder de ikke ned. Jeg har kun den pink ring med hertil. Den større ring er blevet hjemme i Aalborg.
    Sidst redigeret af OPR1 : 23-11-2008 kl. 21:02
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har lige fået den ide, at man sagtens kan bruge den pink til at strikke et par ærmer på til en sweater/trøje. Den passer i størrelse til mine overarme. Ellers kan man nok bruge den, der enten er nr. større eller mindre alt efter hvor store ærmer, man skal lave. Lyder det ikke spændende?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •