Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 5 FørsteFørste 12345
Viser resultater 41 til 49 af 49

Emner: Strik uden pinde

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Her er den anden tråd, Enelvest!
    Nu skal vi rigtigt strikkeringestrikke!
    Bortset fra, at jeg ikke har fået mine ringe med mig denne gang.
    Men når jeg kommer tilbage til Aalborg, så skal jeg bruge mine ringe igen!

    Det er jo ikke så dårlig at være strikkeringenes herre, vel?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Indlæg
    80
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Her er den anden tråd, Enelvest!
    Nu skal vi rigtigt strikkeringestrikke!

    Det er jo ikke så dårlig at være strikkeringenes herre, vel?
    Strikkeringenes herre I know what you mean

    Nu mangler jeg så bare mere tid så jeg rigtig kan få gang i strikkeringene Er håbløs bag efter med alt det strik jeg gerne vil, pga bestilinger (de er nu ikke så sjove, som det man selv finder på)
    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg købte noget fint, tykt ren ny uld (Jumbo garn) i Rema 1000, der er så tykt, at jeg kun behøver denne ene tråd til en af mine strikkeringe. Jeg vil nok lave huer af det. 20 kr. for 100 g. Så jeg købte både et sort og et hvidt nøgle/fed. Der bliver nogle gode varmestue ting af det, kan jeg godt love dig.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Indlæg
    80
    Det lyder til at det vil blive rigtig godt, Strikkelene.
    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja! Men jeg kan ikke bruge det før jeg kommer hjem til mig selv. Jeg fik ikke nogen strikkering med i farten, da jeg skulle skynde mig ud af døren. Men jeg har garn og andre redskaber med. Lige nu er jeg ved at strikkehækle et halstørklæde + et par hakkede (tunesisk hæklede) vanter + strikkede vanter og en hue, jeg er længe om at hakke rundt. Så det er ikke fordi, at jeg ikke har noget at lave.

    Det tykke uldgarn er næsten så tykt som min lillefinger.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Når man skal lukke en hue af klipper man garnet over med en ende på ca. 10 - 15 cm. Så tager man den plastiknål, der hører til strikkeringen og måler ca. 60 - 65 cm garn af. Tråder nålen og stikker den og garnet gennem hver masker og tager dem af ringen en efter en til man har taget sidste maske af. Jeg kan anbefale jer at binde en sikkerhedsnål eller lignende i den anden ende af garnet, så I ikke kommer til at trække garnet ud af maskerne. Når alle masker er taget af ringen, så vender jeg vrangen ud på huen og binder stramt (3 - 4 gange). Så er jeg sikker på, at det ikke går op igen.

    Hvis I vil lave en åben ring (til f.eks. en halsedisse/pandbånd/ørevarmer), så hold ringen, så I kigger lige ned på vrangen af det strikkede med garnenden væk fra jer selv. Hold hele tiden garnet på ydersiden af ringen. Tag en hæklenål (str. 4 - 5) og hækl på vrangen fra højre mod venstre hele vejen rundt. Tag første maske af og hækl 1 eller 2 luftmasker i den, tag næste maske af og hækl den samme med luftmasken, lav en eller to nye luftmasker. Fortsæt sådan hele vejen rundt. Det er nemmere at gøre det sådan end den indviklede måde der står i brugsanvisningen til strikkeringen. Det er min egen selvopfundne måde. Men kanten bliver både fin og ikke stram på den måde.

    Endehæftning:
    Husk! Når I hæfter ender bagefter, at hæfte i de strikkede masker og ikke i mellemrummene mellem maskerne. Ellers stikker garnet ud på forsiden. Man kan føle med fingrene, hvor der er en maske (det tykke sted - som en lille knude). Mellemrummet er det tynde område.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Mere til flyttedamen, Hundeuld!

    1/10: Du har ikke flyttet denne her tråd endnu, Hundeuld!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #48
    Diddah Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af piaringo Se meddelelser
    Teknikken med strømper må være, at du strikker frem og tilbage, så langt at det stykke bliver langt nok til hæl, og efterfølgende strikker hele vejen rundt igen.

    Jeg har købt 2 sæt ringe hos terapihobby, Jeg underviser i en specialklasse, hvor nogle af elevernes motorik ikke er så god at de kan lære at strikke med pinde, men på ringene går det fint. Jeg er dog stødt på et problem: Jeg vil gerne kunne strikke rib, fx. 1 ret, 1 vrang, men hvordan? Ret er jo simpelt, men jeg kan ikke gennemskue vrang, kan nogen hjælpe??

    Hej fra Pia
    Hej Pia

    I et hæfte jeg fik med fra panduro stod en god forklaring på rib strik. Håber linket her virker http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxS...XS530R&IDN=121

    Det tog lidt før jeg fattede det selv, men det skal nok lykkedes ;)

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har flere gange herinde forklaret, hvordan man strikker vrang. Og ret maskerne bruger jeg for det meste de masker, der kaldes "e-wrap" (man kører garnet rundt om pindene som man skriver et e i formskrift).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 5 af 5 FørsteFørste 12345

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •