Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 37

Emner: Er det mig der er tosset......Norske klejner

  1. #21
    OPR1 Gæst
    Jeg tror de laves i hele landet, jeg er ihvertfald nærmest vokset op med norske klejner med gult glasur.

    De smager rigtig godt - og efter min mening meget bedre end almindelige klejner

  2. #22
    OPR1 Gæst
    Her er af mange opskrifter som kan Googles:

    http://www.juleelsker.dk/juleopskrif...jnernorske.htm

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hmmmmm må se om jeg kan nå at få sådan nogen lavet, for tænk hvis der er noget jeg ikke har oplevet
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Uha der er noget der er gået min næse i mit liv forbi ... klejner med glasur har aldrig hørt om det eller for den sag skyld smagt dem, er det noget der bliver lavet i en speciel egn ?
    Norske Klejner kaldes også "gærklejner", og de er ret store og tykke, og "bolleagtig" i dejen, i forhold til almindelige klejner der er sprøde. De kan nu købes hos alle bagere her i området, men der er nu ikke noget som de hjemmelavede der stadig er lune, når de indtages.
    Måske Rokke-bilen kommer forbi en dag, hvor der er kogt klejner i Ørslev???

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha uha du frister ... men vi kommer snart (50)
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    Du er virkelig gået glip af noget Hundeuld.

    På Falster hvor jeg kommer fra laver de norske klejner - UHM......
    Men her i Allerød gør de ikke

    Det kunne være vi kunne lokke en opskrift ud af Missemor, så kunne vi jo selv forsøge.
    Jeg skal lige tjekke opskriften når jeg kommer hjem, men jeg synes nu den ligner meget godt det link Galleri har lagt ind.

    Har vi egentlig en "jule-små-kage-bagnings-opskrifts-samling" her på Rokken? Det skal selvfølgelig være med billeder, gerne før, under og efter bagningen. Og gerne med smagsprøver

  7. #27
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Hmmmmm må se om jeg kan nå at få sådan nogen lavet, for tænk hvis der er noget jeg ikke har oplevet
    Ja, så er du altså gået glip af noget! :-)
    http://www.groesbageri.dk/produkter/...%20klejner.JPG

    De er større end almindelige klejner, og så er de bløde og smager lidt af Berliner van kuchen, blot med citronsmag, og ja, så er der glasur på dem.
    Det er altså ikke sådan en småkage, man kan bare og gemme i 14 dage, som man kan med almindelige småkager. :-)

    Nette

    Ja, jeg havde så ikke opdateret og set, at Missemor også havde skrevet noget lignenede. :-)
    Sidst redigeret af Nette : 21-11-2008 kl. 08:06 Årsag: Fordi jeg var et fjols...

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4760 Kastrup Vordingborg
    Indlæg
    150
    Gul frugtfarve har lige været til salg her i Vordingborgs Netto, også den blå, til 8 kr. flasken.
    Jeg ved naturligvis ikke om de har mere for det er nok et par uger siden.
    Hilsen Kvikkevik
    Alt det vi ikke kan,kan vi lære.

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af kvikkevik Se meddelelser
    Gul frugtfarve har lige været til salg her i Vordingborgs Netto, også den blå, til 8 kr. flasken.
    Jeg ved naturligvis ikke om de har mere for det er nok et par uger siden.
    Det var s..... ! Jeg kommer ellers dér flere gange om ugen, og det er undgået mit ellers meget vågne øje, hvad gul frugtfarve angår. Vil straks tage et ekstra blik, næste gang jeg kommer dér.

    Takker for tippet.

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    De færdigkøbte norske klejner, jeg har smagt synes jeg ikke smagte ret meget anderledes end almindelige danske klejner. Og jeg har ikke lagt mærke til, at de smager af citron. Så har der været meget lidt citron i.

    Det er ligesom med norsk øllebrød! Det prøvede min mor at lave til os engang, men det var en skuffelse. Det smagte overhovedet ikke af øllebrød. Nærmere lidt sagosuppe agtig.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •