Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 37

Emner: Er det mig der er tosset......Norske klejner

  1. #11
    Rysse Gæst
    Da jeg læste dit indlæg tænkte jeg, hvor svært kan det være at skaffe gul frugtfarve. Men jeg har i dag været i 3 forskellige supermarkeder og der havde de ikke en eneste lille flaske i nogen af forretningerne.

    Så mon det er ligesom med mandlerne tidligere i år. Held og lykke med projektet.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Her har de gul frugtfarve, og alt mulig andet godt

    www.specialkoebmanden.dk
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  3. #13
    jannie Gæst
    Jeg køber mine farver på nettet Har brugt dem til kager og bolsjer både privat og den klub jeg arbejde i Det var hos www.urtegaarden.dk

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af jannie Se meddelelser
    Jeg køber mine farver på nettet Har brugt dem til kager og bolsjer både privat og den klub jeg arbejde i Det var hos www.urtegaarden.dk

    HALLØJSA

    Jeg ser jo, at der er 3 forhandlere her i Vordingborg, bl.a. Matas, så det vil jeg straks prøve i eftermiddag. Jeg skal alligevel på jagt efter en lille bitte mikroskopisk skrue, der er faldet ud af min overlocker, så nålene hopper rundt som det passer dem. Og lige netop som jeg skulle sy hagesmækker til barnebarnet!


    Synes alt jeg rører ved i øjeblikket går i udu, måske jeg skulle vente lidt med at begynde på julesmåkagebagningen, og bare sætte mig helt stille i et hjørne af sofaen - med strikketøjet selvfølgelig !

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Pas på maskerne
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  6. #16
    Lullu Gæst
    Hvis alt andet mislykkes, kan hvid glasur da også lige gå an.
    Vh Lullu

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg har forespurgt hos "Dr. Oetker" som er firmaet bag de frugtfarver man kan købe i dagligvarebutikkerne, og de fortæller, at det er 3-4 år siden de trak den gule farve ud af markedet, da den ikke solgte godt nok.

    Så til alle os der skal bruge gul frugtfarve til julebagningen eller andet, så må vi til net-butikkerne eller Matas, som jeg lige skal have et kig på i eftermiddag.

    Hvid glasur er selvfølgelig bedre end blå på de norske klejner, men det virker lidt forkert, når den skal smage lidt af citron.



    Uhmm, gad vide om man er ved at blive en gammel når man hænger fast i de gamle rutiner og vaner?

    (uæa

  8. #18
    Tina Gæst
    Jeg vil nu gi' dig ret Missemor, der SKAL gul glasur på norske klejner.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha der er noget der er gået min næse i mit liv forbi ... klejner med glasur har aldrig hørt om det eller for den sag skyld smagt dem, er det noget der bliver lavet i en speciel egn ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #20
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Uha der er noget der er gået min næse i mit liv forbi ... klejner med glasur har aldrig hørt om det eller for den sag skyld smagt dem, er det noget der bliver lavet i en speciel egn ?
    Du er virkelig gået glip af noget Hundeuld.

    På Falster hvor jeg kommer fra laver de norske klejner - UHM......
    Men her i Allerød gør de ikke

    Det kunne være vi kunne lokke en opskrift ud af Missemor, så kunne vi jo selv forsøge.

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •