Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: 30'er kjole - hjælp!

  1. #1
    sofapuder Gæst

    30'er kjole - hjælp!

    Hej alle,

    Jeg skal til fest med 30'er tema hvor jeg meget gerne vil sy min egen kjole. Det har imidlertid vist sig at være ganske svært at finde et mønster !! Er der nogen der kan hjælpe?? Det skal gerne være en aftenkjole. Jeg vil være rigtigt taknemlig, hvis nogen kunne hjælpe! Jeg er i midten af 20'erne, så det må gerne være med nedringet ryg eller hvad det ellers kunne være af bar hud:-)

    Venlig hilsen
    Karen

  2. #2
    klasus Gæst
    Prøv at se denne

    http://www.fashion-era.com/images/19...oly_empire.jpg

    Det er en alm. stropkjole rynket til i taljen og med en draperet blonde, der danner V'et i rykken.

    Ellers kan jeg fortælle at med charleston blev dansen frigivet i 1927, og du kunne jo så vælge, at "komme fra provinsen", for charleston-kjolerne kom først hertil 4-5 år senere.

    Husk også, at hvis du kigger på "gammelt" modetøj på fx. amerikanske sider, så kom disse kjoler først til Danmark op til 5 år senere end de var moderne der.

    håber dette kan hjælpe lidt

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    måske kan nogen huske noget af tøjet fra matador der må da ca starte omkring 30 er der mon ingen der har de første afsnit på dvd eller vhs du kunne låne .

  4. #4
    sofapuder Gæst
    Tak for tippet med Matador! Jeg vil forsøge at finde afsnittene et sted (det er vist også på tide at få dem set:-))

    Den er bare rigtigt fin, kjolen i linket! Jeg er lidt usikker ved at give mig i kast med selv at udforme i forhold til et grundmønster. Desværre er jeg endnu ikke så god til det med tilskæring. Så jeg vil allerhelst finde et færdigt mønster.

    Super godt tip med charleston og USA. Jeg har haft en smule svært ved at spore mig helt ind på stilen, så det var en fin hjælp! Tak for det.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvad fik du egentlig lavet, er da frygtelig nysgerrig evt. også se et billed.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •