Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 42

Emner: dobbelstrik

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Det ser helt vildt spændende ud med det der dobbeltstrik, men ligemeget hvor meget jeg prøver, så bliver det jeg strikker absolut ikke magen til det jeg ser i de forskelige links/videoer - kan simpelthen ikke greje hvad det er jeg gør forkert :o(

    Mit forsøg bliver IKKE den ene farve på den ene side og den anden farve på den anden side - øv!

    Så hvis der er een der har en mere udførlig forklaring på hvordan man gør, så er jeg en glad modtager - ville jo gerne lære det...
    - Carpe Diem! -

  2. #22
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Unger Se meddelelser

    Mit forsøg bliver IKKE den ene farve på den ene side og den anden farve på den anden side - øv!
    Jeg synes, det er sejt! at du forsøger. Det ser rigtig indviklet ud, men jeg tror, det er ret nemt, når man lige har luret teknikken af.

    Nette

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2008
    Geografisk sted
    østjylland 8860 Ulstrup
    Indlæg
    116
    Citat Oprindeligt indsendt af Unger Se meddelelser
    Det ser helt vildt spændende ud med det der dobbeltstrik, men ligemeget hvor meget jeg prøver, så bliver det jeg strikker absolut ikke magen til det jeg ser i de forskelige links/videoer - kan simpelthen ikke greje hvad det er jeg gør forkert :o(

    Mit forsøg bliver IKKE den ene farve på den ene side og den anden farve på den anden side - øv!

    Så hvis der er een der har en mere udførlig forklaring på hvordan man gør, så er jeg en glad modtager - ville jo gerne lære det...
    jeg ved ikke om det hjælper, men den side du har mod dig selv skal strikkes ret, og bagsiden vrang.
    Dytter

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af dytter Se meddelelser
    jeg ved ikke om det hjælper, men den side du har mod dig selv skal strikkes ret, og bagsiden vrang.
    Dytter
    Synes også det er det jeg gør... Jeg strikker hver anden maske ret med den ene farve (forsiden) og de andre masker vrang med den anden farve (bagsiden)... Og så omvendt på næste pind: her strikker jeg vrangmaskerne fra forrige pind ret og retmaskerne vrang - med den farve der passer til maskerne... (er det forståeligt?).

    Til Nette: Jeg er altid klar på en udfordring og vil helst kunne alt Derfor endnu mere irriterende når jeg IKKE kan
    - Carpe Diem! -

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2008
    Geografisk sted
    østjylland 8860 Ulstrup
    Indlæg
    116
    Citat Oprindeligt indsendt af Unger Se meddelelser
    Synes også det er det jeg gør... Jeg strikker hver anden maske ret med den ene farve (forsiden) og de andre masker vrang med den anden farve (bagsiden)... Og så omvendt på næste pind: her strikker jeg vrangmaskerne fra forrige pind ret og retmaskerne vrang - med den farve der passer til maskerne... (er det forståeligt?).

    Til Nette: Jeg er altid klar på en udfordring og vil helst kunne alt Derfor endnu mere irriterende når jeg IKKE kan
    det er rigtigt. Tråden der skal strikkes ret skal ligge yderst på fingeren, og når du strikker vrang, skal pinden under begge tråde,men kun den ene trækkes i gennem, kan det bruges????
    Og Nette har ret når du finder fidusen, går det rimligt nemt

    Dytter

  6. #26
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Unger Se meddelelser
    Synes også det er det jeg gør... Jeg strikker hver anden maske ret med den ene farve (forsiden) og de andre masker vrang med den anden farve (bagsiden)... Og så omvendt på næste pind: her strikker jeg vrangmaskerne fra forrige pind ret og retmaskerne vrang - med den farve der passer til maskerne... (er det forståeligt?).
    Det er også sådan, jeg har forstået det! Gad vide, hvad vi har misforstået?

    Nette

  7. #27
    ingeborg Gæst
    *Nette* Jeg er helt sikker på at man kan strikke huer med 2 forskellige garnkvaliteter.

    *Unger* Husker du at holde garnet adskilt, den foreste tråd foran og den bagerste tråd bagved? Det lyder umiddelbart rigtigt det du gør

  8. #28
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Ingeborg Se meddelelser
    *Nette* Jeg er helt sikker på at man kan strikke huer med 2 forskellige garnkvaliteter.

    *Unger* Husker du at holde garnet adskilt, den foreste tråd foran og den bagerste tråd bagved? Det lyder umiddelbart rigtigt det du gør

    Det skal helt sikkert prøves. Mine børn har det ligesom så mange andre,- uld kradser.

    Nette

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af dytter Se meddelelser
    Tråden der skal strikkes ret skal ligge yderst på fingeren
    Jubiiiiiii - nu virker det!

    Det var præcis denne information der gjorde forskellen - tak for det! Sjovt at prøve, men lidt langsommeligt synes jeg...

    Ideen som Nette kom med; at strikke en hue med uld på den ene side og bomuld på den anden er dog vældig god og står nu på min "to-do-liste" (50)
    - Carpe Diem! -

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2008
    Geografisk sted
    østjylland 8860 Ulstrup
    Indlæg
    116
    Citat Oprindeligt indsendt af Unger Se meddelelser
    Jubiiiiiii - nu virker det!

    Det var præcis denne information der gjorde forskellen - tak for det! Sjovt at prøve, men lidt langsommeligt synes jeg...

    Ideen som Nette kom med; at strikke en hue med uld på den ene side og bomuld på den anden er dog vældig god og står nu på min "to-do-liste" (50)
    Tillykke!!!
    godt det lykes, men pas på , jeg kunne godt blive bidt af det.

    Dytter

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •