Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 42

Emner: dobbelstrik

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Der er også en udemærket forklaring på dette link, hvis I kigger lidt ned på siden.
    http://www.strikkesiderne.webbyen.dk...ebside=1074533
    Jeg har heller ikke prøvet denne strikkeform før, men det er da helt sikkert noget der skal prøves....

  2. #12
    ingeborg Gæst
    Jeg har strikket et halstørklæde og en taske i dobbeltstrik.
    Det var det lækre Læsøstrik, der inspirerede mig, men jeg kastede mig bare ud i det uden at ane en brik om, hvordan man gjorde.
    Jeg slog masker op med 2 tråde og dele dem på første pind - kantmaskerne strikkede jeg også med begge tråde.
    Jeg holdt trådene som når man strikker mønster og det gik rimelig hurtigt
    Tasken har jeg et sted i gemmerne, jeg skal nok få sat et billede ind.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2008
    Geografisk sted
    østjylland 8860 Ulstrup
    Indlæg
    116
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Der er også en udemærket forklaring på dette link, hvis I kigger lidt ned på siden.
    http://www.strikkesiderne.webbyen.dk...ebside=1074533
    Jeg har heller ikke prøvet denne strikkeform før, men det er da helt sikkert noget der skal prøves....
    God forklaring!!!!

    Dytter

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Strikkelene, det du beskriver der, lyder da nærmes som patentstrik??
    Klasus! Det er ikke patentstrik. Hvis du har Politikens strikke og hæklebog kan du finde det under strikke-lex på side 79. Det hedder: Dobbelt glatstrikning. Det strikkes på 2 pinde og kan enten strikkes med lukket kant eller med åben kant.

    Lukket kant:
    Man slår et lige antal masker op og strikker 1 ret, tag 1 maske løs af med garnet foran arbejdet. Dette gentages hele pinden hen og lige sådan i resten af strikketøjet. Når der skal lukkes af strikkes maskerne sammen 2 og 2 samtidig med, at de lukkes af.

    Åben kant: Med opslagning og aflukning strikkes dobbelt glatstrikning således: Til opslagningen bruges 2 strømpepinde. Slå halvdelen af maskeantallet op på den 1. pind og anden halvdel op på 2. pind. Der skal være lige mange masker på hver pind.
    Hold de 2 pinde side om side i venstre hånd, så pinden med arbejdstråden ligger bagest. Med en 3. pind strikkes således: *Tag en maske på bageste pind løs af med garnet foran masken, strik en maske på den forreste pind ret. Gentag fra * til alle masker er samlet på én pind og fortsæt som ovenfor beskrevet. Ved aflukningen fordeles maskerne igen på 2 pinde således at alle masker, der blev taget løs af på sidste pind sidder på den ene pind og alle de strikkede masker sidder på den anden. Strik 1 pind ret over maskerne, der ikke blev strikket før og luk så maskerne af. Først maskerne fra den ene pind og så fra den anden.

    Det bliver glatstrikket på begge sider og hult inden i.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Aug 2008
    Geografisk sted
    silkeborg
    Indlæg
    206
    hmm det lyder spændende, men jeg kan ikke se det link , ved ikke lige hvorfor ...
    Mimi K jensen

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2008
    Geografisk sted
    østjylland 8860 Ulstrup
    Indlæg
    116
    http://bentestrik.dk/images/fotoalbu...bbeltstrik.jpg

    her er også et link til dobbelstrik

    Dytter

  7. #17
    Nette Gæst
    Nu har jeg tjekket tråden her helt igennem ,været på youtube, og set videoer.
    Jeg fatter stadig ikke en meter, men er dybt imponeret over, at man kan gøre det sådan.

    Når jeg, engang efter nytår, får en ledig periode uden en lang liste, så vil jeg da helt sikkert prøve kræfter med det.

    Nette

  8. #18
    ingeborg Gæst
    Her er mit forsøg udi dobbeltstrikkunsten

    taske 001.jpg En taske strikket i restgarn, bare for at prøve teknikken

    taske 002.jpgOg bliver den beskidt på den ene side, kan den bare vendes

  9. #19
    jannie Gæst
    hvor er den flot Jeg skal vist kigge denne tråd igennem for at se om jeg kan lære det også.

  10. #20
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Ingeborg Se meddelelser
    Her er mit forsøg udi dobbeltstrikkunsten

    taske 001.jpg En taske strikket i restgarn, bare for at prøve teknikken

    taske 002.jpgOg bliver den beskidt på den ene side, kan den bare vendes
    Aj, hvor er det blæret!

    Jeg tænker, man må kunne strikke huer til ungerne med uld udvendigt og bomuld indvendigt, mon ikke?

    Nette

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •