Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: At vende en jakke......

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115

    At vende en jakke......

    Ja, jeg kan godt sige jer at jeg har tudet af frustration, men jeg ER ingen ørn til at sy. Det er en udfordring og jeg synes det kan være svært, men nu skal I høre.
    Jeg hittede et mønster på en jakke i det sidste Ottobre. Jakken har hætte men den har jeg droppet. Og så har jeg lavet foer og mellemfor - så langt så godt. Lynlås - fin, kant forneden syet sammen og vendt ud igennem et ærme - WAUUUUW jeg anede ikke at det var så let.
    Men nu er jakken så egentlig færdig og jeg kan bare vende ærmekanterne 1 cm ind med nåle og så sy sammen udefra så det ligner en stikning.
    SÅ langt så godt.
    MEEEEEEN hvis jeg nu godt kunne tænke mig at få ribkant i ærmerne hvordan søren gør jeg det - eller skulle jeg ha gjort det helt anderledes
    KH Lene Gammelmor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja jeg ville købe en fædig rib, også lægge den imellem foret og jakken også sy den på sådan, men OK jeg er gammeldags med en symaskine, de nye kan jo meget.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Ja jeg ville købe en fædig rib, også lægge den imellem foret og jakken også sy den på sådan, men OK jeg er gammeldags med en symaskine, de nye kan jo meget.
    Ja, men ville du så sy det fra "ydersiden"? For hvis jeg først syr indefra kan jeg jo ikke vende mere?!
    KH Lene Gammelmor

  4. #4
    klasus Gæst
    Gammelmor, du "lader" bare som om du skulle sy ærmekanterne sammen uden ribben, og så "lister" du lige den dobbeltlagte rib "op" i ærmet. Dvs. du syr ribben sammen, så du har to pulsvarmere, fold midt på (i ærmelængde-retning) og den ende hvor ribben er "åben" lægger du ind mellem for og stof. Jeg ville sy det fra retten. (jeg er doven - jeg vil gerne se den søm, der bliver synlig mens jeg syr )

    Jeg håber, det virker forståeligt

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    Ja, det var også den eneste metode jeg kunne se for mig.
    Men jeg er sådan en der har det så svært ved at tænke i former og omvendt så du kan næsten forestille dig nogle ansigter jeg har skåret i løbet af eftermiddagen.
    KH Lene Gammelmor

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    05 Feb 2007
    Geografisk sted
    4571 grevinge
    Indlæg
    10
    du skal sy ribben i ved at trække ærmet ud gennem det huld der er i ærmet først syer du ribben på som du gør på en jakken så tager du en knappenål sætter den i fra retten ved at bukke kanten en cm om vender så ud gennem huldet i ærmet gentag det andet ærme du kan sende en pm hvis du ikke forstår det jelva

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •