Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Super let klipfisk/halsedisse

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Super let klipfisk/halsedisse

    Så har jeg lagt denne super let halsedisse/halstørklæde/klipfisk opskrift i down load under varmestue -opskrifter


    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Uhmmm, gad vide om jeg har forstået det rigtigt: Sammensyningen, skal den ligge foran på 2 sider, så den faktisk går ned i et "V" foran, så man trækker den på, over hovedet?
    Mon det spørgsmål i det hele taget var til at forstå?

    Jeg syede for en del år siden nogle joggingbluser med det der hedder "sjalskrave", og det ligner faktisk disse halsedisser.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja man trækker den over hoved, men der kommer et billed hvor man kan se det i aften.
    Og ja den syes sammen foran som et V.
    Uha man tror alle kan forstå det der sker inde i mit hoved, dejligt du skriver.

    Det er en model fra varmestuestrikket der lige er kommet ind, jeg tror det er EvaO der har lavet dem.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Uha man tror alle kan forstå det der sker inde i mit hoved, dejligt du skriver.
    Jo tak, det kender jeg godt

    Det er rart at få lidt input udefra, jeg havde da slet ikke tænkt på, at man på den måde kunne strikke en sjalskrave. Det må jeg prøve, når jeg lige har fået strikket nogle julegavesokker færdige.

    Den må kunne "modificeres", så der kan laves en børneudgave også, hvor man lægger enderne dobbelt, inden man syr den sammen. Det tror jeg vil være et hit til de kære børn, for så luner den dobbelt på hals/bryst, hvor lynlåsen tit har det med at "køre lidt baglæns".

    Hvis det har interesse vil jeg da godt lave en opskrift til en børnemodel med billeder.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Jo tak, det kender jeg godt

    Det er rart at få lidt input udefra, jeg havde da slet ikke tænkt på, at man på den måde kunne strikke en sjalskrave. Det må jeg prøve, når jeg lige har fået strikket nogle julegavesokker færdige.

    Den må kunne "modificeres", så der kan laves en børneudgave også, hvor man lægger enderne dobbelt, inden man syr den sammen. Det tror jeg vil være et hit til de kære børn, for så luner den dobbelt på hals/bryst, hvor lynlåsen tit har det med at "køre lidt baglæns".

    Hvis det har interesse vil jeg da godt lave en opskrift til en børnemodel med billeder.
    Lav endelig en børne model opskrift, for den her tingest dækker jo 2 behov, og "æder" ikke så meget garn heller(50)

    Hvad skal vi kalde "tingensten" ???? Skal vi lave en lille afstemning om det .. kom med nogle forslag.

    Jeg vil godt begynde :

    Rokkekrammer
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    nette strik Gæst
    Hej.
    Jeg leder efter mål på denne, i cm ikke maske antal.
    mit gæt er 12 cm x ca. 50 cm er det helt forkert?

    jeg tænker på at bruge firkanter fra FJ til dem .

  7. #7
    Thomas' mormor Gæst
    Længden kan være 3 x bredden, men ............... så er jeg ikke sikker på der bliver til overlap, men kun til at støde til.

  8. #8
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas' mormor Se meddelelser
    Længden kan være 3 x bredden, men ............... så er jeg ikke sikker på der bliver til overlap, men kun til at støde til.

    den er jeg ikke helt med på ....................

    hvis bredden er 12 cm er 36 cm da for kort ik>?

  9. #9
    Thomas' mormor Gæst
    nette strik .... hvis du nu vil have den bredere - altså det stykke der skal dække halsen - fx. 20 cm., så skal du strikke 60 cm i længden.

  10. #10
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas' mormor Se meddelelser
    nette strik .... hvis du nu vil have den bredere - altså det stykke der skal dække halsen - fx. 20 cm., så skal du strikke 60 cm i længden.
    ja det er jeg godt med på at det er 3 gange længere, men passer det også i virkeligheden, for hvis jeg vil have den 12 cm det der skal dække halse og hvor lang når den skal lægges over. passer det jo ikke med 36 cm og den du foreslog med 2o cm x 6o cm passer heller ikke en voksen. jeg har lavet en der måler 20 x 60 cm , og synes ikke den passer mig særlig godt.

    Måske der er en der har en liggende som vil måle den,

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •