Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Mellemfoer i barnejakke?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115

    Mellemfoer i barnejakke?

    Hej - jeg hygger mig så gevaldigt ved at sy jakker til min lille dreng så nu vil jeg lave en til.
    Det bliver efter det sidste nye ottobre, nr 23, en slags joggingtrøje men i to lag. Og så tænker jeg at der måske skulle et mellemfoer i men..............jakken skal sys i fleece, som jo er elastisk. Kan man få mellemfoer som er tyndt, vindtæt og elastisk?
    KH Lene Gammelmor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg har for mange år siden, da jeg selv havde en lille butik med stof og tilbehør, syet en del dobbelte jakker i joggingstof. Jeg brugte noget tyndt vliseline-agtigt der hed "Thinsulate". Det lignede til forveksling vliseline, men havde en helt utrolig isolerende evne. Om det stadig fås, og evt. hvor henne, ved jeg ikke, men måske andre kan hjælpe der ?

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    I Stof og Stil har de et materiale der minder lidt om vlieseline, bare tykkere og så isolerer det mod kulde og vind - et super lækkert materiale som jeg desværre ikke lige kan huske hvad hedder... Har selv brugt det som mellemfoer til en jakke til min datter...

    Tjekkede lige deres hjemmeside. Det hedder Thermo-isolering og kan fås i 2 tykkelser: http://www.stofogstil.dk/Katalog/Syt...rticleid=14627
    - Carpe Diem! -

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    ØHH skal det stryges på? Eller sys det bare med ved kanterne.
    KH Lene Gammelmor

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Gammelmor Se meddelelser
    ØHH skal det stryges på? Eller sys det bare med ved kanterne.
    Det jeg brugte sys bare sammen med de øvrige stoffer, det skulle IKKE stryges på, derfor var det også mere fleksibelt, når man brugte det i tøj der var lidt elastisk i stoffet.

  6. #6
    jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Gammelmor Se meddelelser
    ØHH skal det stryges på? Eller sys det bare med ved kanterne.

    det skal bare sys sammen med det andet stof Det gælder næsten alle termofoer

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    TakTak! Nu glæder jeg mig rigtigt til at komme igang og så er det altså ondt at jeg skal fra Næstved til Roskilde for at finde en Stof og Stil.....eller bestille på nettet selvfølgelig. Det må jeg nok hellere
    Gad vide om de har andet jeg slet ikke kan undvære http://www.smilie.dk/foelselser/c197.gif
    KH Lene Gammelmor

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af Gammelmor Se meddelelser
    Gad vide om de har andet jeg slet ikke kan undvære
    Det er jeg HELT sikker på de har
    - Carpe Diem! -

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    Det her er bare SÅ pinligt......jeg har købt vindtæt foer i en forretning i Næstved. Så har jeg købt thinsulate ( men det er altså for tykt til en fleecetrøje). Så kom jeg til at falde over lidt godt på Stof2000's restebord
    Men vliesline til formålet *host* næe, nej, ikke endnu.
    Og så er der den garnvinder og de ca 20 nøgler mohair jeg har købt.......
    Hvem har dog fået bildt mig ind at det er billigt at lave ungernes tøj selv

    OGGG jeg er ved at klippe delene til Kristoffers tykke jakke og der er jeg vist ude på dybt vand så der skal nok komme en enkelt tråd om jakker der skal vendes. Suuuuk! Jeg tror faktisk overhovedet ikke jeg ved hvad jeg laver og knægten er kun to år gammel men jeg har måttet forlænge et str. 92 mønster i alle leder og kanter. GRRRRRR

    JOW JOW jeg elsker faktisk at sy(50)
    KH Lene Gammelmor

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •