Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 20 FørsteFørste 123456713 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 194

Emner: Opskrift på stjernesjal

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    01 Nov 2008
    Geografisk sted
    9800 Hjørring
    Indlæg
    108
    Nu har jeg surfet rundt på Rokken igen igen og har fundet det her sjal:
    http://www.heirloom-knitting.co.uk/o...wl_pattern.pdf

    Har besluttet mig for at starte med det udi verden af diagrammer .... tænkte det var nemmere. Men stjernesjalet er bestemt ikke glemt! Projeket ligger bare i dvale indtil jeg har fået "Fru. Lunds fornemmelse for diagrammer" .... hi hi ....
    The pen is mightyer than the sword

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Lund. Har du set, at der står experienced knit på opskriften med "Daisy" sjalet?
    Prøv lige at spørge nogle af de folk, der har strikket det og evt begge, hvilket der er bedst at begynde med. Umiddelbart ville jeg tippe "Daisy" til at være sværere end "Revontuli", men ret mig hvis det er fejlagtigt.
    Jeg mener Zuzzan har strikket Daisy, men er ikke helt sikker?????
    Bare så du ikke mister modet.

    Jeg skal nå at strikke mit swallowtail færdigt og et Revontuli mere inden d. 29/11, så jeg vil gerne skrive det første diagram om til tekst mens jeg strikker, hvis det er?
    Så kan du bare sige til.
    Strikke Marie

  3. #23
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lund Se meddelelser
    Nu har jeg surfet rundt på Rokken igen igen og har fundet det her sjal:
    http://www.heirloom-knitting.co.uk/o...wl_pattern.pdf

    Har besluttet mig for at starte med det udi verden af diagrammer .... tænkte det var nemmere. Men stjernesjalet er bestemt ikke glemt! Projeket ligger bare i dvale indtil jeg har fået "Fru. Lunds fornemmelse for diagrammer" .... hi hi ....
    Hvis ikke du har strikket efter diagrammer før - eller det er længe siden - er jeg enig med Strikke Marie: Du skal starte med Revontuli.

    Jeg har selv strikket meget efter diagrammer - også store kunststrikkede duge - og Revontuli er lige til at gå til. Jeg er i gang med det og det er næsten for kedeligt for mig - der sker ikke nok. Derfor er det meget passende som et "begynder"-projekt.

    Held og lykke.
    Og jeg skal i hvert fald i gang med Daisy - har noget entrådet Kauni, som jeg fik i fødselsdagsgave, der bare vil være rigtigt godt dertil. Så tak for linket. Det er gemt.


  4. #24
    MetteB Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Lund. Har du set, at der står experienced knit på opskriften med "Daisy" sjalet?
    Prøv lige at spørge nogle af de folk, der har strikket det og evt begge, hvilket der er bedst at begynde med. Umiddelbart ville jeg tippe "Daisy" til at være sværere end "Revontuli", men ret mig hvis det er fejlagtigt.
    Jeg mener Zuzzan har strikket Daisy, men er ikke helt sikker?????
    Bare så du ikke mister modet.

    Jeg skal nå at strikke mit swallowtail færdigt og et Revontuli mere inden d. 29/11, så jeg vil gerne skrive det første diagram om til tekst mens jeg strikker, hvis det er?
    Så kan du bare sige til.
    Strikke Marie
    Nu har jeg lige læst lidt med på sidelinien, og er det rigtigt forstået, at stjerne sjalet er ok at starte med?
    Og må jeg skrive en pm til dig når jeg har problemer/spørgsmål til diagrammet?

  5. #25
    Mosterkoster Gæst
    Ellers skriv du til mig Mette, jeg har også lavet et par stykker, men allerbedst, skriv det herinde, det er det vi er her for, og fordelen er, at der er flere der kan blive klogere og evt. også kan hjælpe.

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    01 Nov 2008
    Geografisk sted
    9800 Hjørring
    Indlæg
    108
    Min "strikkedame" giver jer ret Var nede i butikken i dag og havde begge opskrifter med. Hun mente også at stjerne sjalet er nemmere end Daisy sjalet. Så derfor har jeg nu lækkert Kauni garn som er klar til at springe på pindene.... går i gang i morgen .....
    The pen is mightyer than the sword

  7. #27
    MetteB Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser
    Ellers skriv du til mig Mette, jeg har også lavet et par stykker, men allerbedst, skriv det herinde, det er det vi er her for, og fordelen er, at der er flere der kan blive klogere og evt. også kan hjælpe.
    Tak
    Men har altid så mange spørgsmål synes jeg, og vil jo nødigt overbebyrde jer

  8. #28
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af MetteB Se meddelelser
    Tak
    Men har altid så mange spørgsmål synes jeg, og vil jo nødigt overbebyrde jer
    Hvis ikke du spørger, får du intet svar - og så lærer du ikke noget. Vi vil meget gerne hjælpe, det er faktisk filosofien bag rokken - efter min opfattelse.

    Og som Strikke Marie skriver: jo flere der stiller spørgsmål, jo flere har fordel af svarene. Så spørg du bare løs, Mette

  9. #29
    lis ai Gæst
    Ja det er også her jeg hænger på og får ny inspiration og lærdom.
    Kh Lis

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    01 Nov 2008
    Geografisk sted
    9800 Hjørring
    Indlæg
    108
    Hvor er det sjal bare sjovt at strikke!

    Det har taget mig hammer lang tid at "knække koden" (læse diagrammet rigtigt) og en del ommere, men nu er jeg kommet til "Level two" .... he he ... og syntes det går glimende - ikke hurtigt men ... glimrende
    The pen is mightyer than the sword

Side 3 af 20 FørsteFørste 123456713 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •