Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emner: Et godt råd om opslagning søges

  1. #11
    dorthe m Gæst

    opslagning

    jeg plejer at måle en strikkepinds-længde garn til 20 m

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    24 Aug 2008
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    20
    Jeg tager 2 ngl. og slå op med (hvis jeg skal slå rigtig mange masker op) laver en løkke med begge tråde og tager tråden fra ene nlg. på den ene finger og tråden fra det andet ngl. om den anden finger (ligesom når du kun bruger 1 nlg. garn) - og når jeg er færdig - knækkes den ene tråd -

    Lama

  3. #13
    Jeanne Thøgersen Gæst

    Mosterkloster

    Hvad hedder den bog og hvem har været så klog at skrive den??? Tror det vil være en for mig at få fingre i og spørg ikke hvorfor vel?!!

  4. #14
    Mosterkoster Gæst
    Bogen hedder:

    Politikens strikke og hæklebog:

    Undertitel
    Grundteknik-garner-opskriftsberegning-reparation-vask-arbejdsgang-montering.

    Birgit Juhl

    Politikens Forlag 1987

    Ud over beregning af opslåning af masker er der beregning af, hvor mange masker der strikkes af 1 m. garn på forskellige pindestørrelser, hvor mange m. garn der går til en sweater i forskellig størrelse fra barn til meget voksen mand. Hvor mange masker man skal slå op til hvis overvidde er f.eks. 112 og strikkefastheden er 28. Grundteknikker i hækling og et lille afsnit om hakning.

    Det er klart en grundbog og mit eksemplar er meeeget slidt.

    Jeg er i hvert fald glad for den bog.

  5. #15
    MarieMø Gæst
    Nej, hvor er det dejligt med alle de svar. Tusinde tak for hjælpen alle sammen. Jeg har strikkeklubben igen om to ugers tid - så vil jeg give alle de gode råd videre.
    (og bruge dem selv selvfølgelig :-))

  6. #16
    Nette Gæst
    Nu ved jeg ikke, hvad krydsopslagning er, men jeg ved, jeg har siddet med samme problem, når jeg slog masker op almindeligt.

    Jeg er gået over til at strikke maskerne på. På den måde, skal jeg slet ikke beregne noget som helst, heller ikke sjusse mig frem, men blot strikke,.
    Og så bliver kanten på den måde faktisk meget meget pænere og også nemmere at strikke den første pind på. :-)


    Nette

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2008
    Geografisk sted
    østjylland 8860 Ulstrup
    Indlæg
    116
    der var et klog hoved, der fortalte mig, at når man slog op med s-opslag, så var det en god ide´, at strikke første pind drejt ret, så bliver første pind / opslag ikke løs.

    Dytter

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •