Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Strikketøsens nye 3D kort!

  1. #1
    strikketøsen Gæst

    Blinker Strikketøsens nye 3D kort!

    igen,

    Så lykkedes det at få hele 3 nye kort færdige. Men det har altså også taget HELE DAGEN. (Og 2 af motiver VAR skåret ud i forvejen ...)

    Og hold da helt op, hvor har jeg dog fået "ondt i min gamle ryg". Desuden vrimler spisebordet med "smulder", kartonrester, afskårede bidder af både papir og karton samt alle disse her bitte små bagsider fra de små stykker "foam tape" (tern).

    Her er de så:-

    Det første Kort 001.jpg er med et uglemotiv i 6 lag.
    Det er holdt i mørke farver, fordi jeg syntes det passede godt til motivet. Derfor er der heller ikke nogen "guldkanter". Jeg var ret overbevist om, at det ville ødelægge kortet. Men havde jeg haft nogen kobberborter, havde jeg muligvis brugt 1 eller 2 af dem. Kobberbladene nederst passede bedre end "guld". Det med rammer skriver jeg også lidt om under det sidste kort. Uglerne skulle have teoretisk "mulighed" for at flyve ud af billedet - uden nogen forhindring i form af rammer/borter.

    For at blande motiverne er det næste Kort 007.jpg et blomsterkort i 3 lag - idéen er "hugget" ...
    Sorry: jeg mener selvfølgelig, at inspirationen er hentet fra et omslag fra en af mine blomsterstencils. Det er også den ene af de 2 blomsterstencils, jeg har købt, som er embosset på det hvide kort. Igen synes jeg, at guldrammer ville "ødelægge" den gode stemning, og derfor står "Tillykke" også meget diskret oppe i det ene hjørne.

    Det sidste kort i denne omgang, bringer os tilbage til dyrenes verden med et Le Suh motiv i 4 lag af en Kort 006.jpg tigermor og hendes "killinger". Faktisk stjal jeg af min inspiration fra blomsterkortet. Her synes jeg også, at guldborter m.v. ville være "forkerte", så der er kun en meget smal guldbort forneden på motivet. På denne måde, bliver tigermor+unger ikke "spærret inde" af nogen rammer ....

    Indeni alle kortene er der foldet et stykke sandfarvet papir lidt mindre end selve kortet og skåret til med bølgeskæret på min duo cutter skæremaskine - til at skrive på.

    Det var en ordentlig omgang i dag, så i morgen tror jeg nok, at den står på - der er nogen i familien, som venter på strømper (og julegaverne skal jo også laves!).

    Mit store problem lige nu er, at min hjerne ikke vil holde op med at "lave kort". Hvad pokker er der sket? Har I andre det også sådan? Har jeg fået tredimensionel kortitis ....? Og er det mon farligt?

    Selv når jeg skal sove, begynder min hjerne at arbejde på, om jeg skal bruge den ene eller den anden stencil og hvilken farve karton og hvad mon med baggrundspapiret og .... og ... hvilket motiv jeg skal ud næste gang!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Du er ramt Sådan har jeg det også i perioder....!

    Det er voldsomt flotte kort, du har lavet

    Kender du tricket med tape, når der skal sættes tekststickers på et kort? Altså, at man tager et stykke tape og afklistrer lidt på håndfladen, sætter det på tekstarket, får teksten til at sidde på det, sætter tapen ned på kortet og får tapen forsigtigt af igen.
    og Julemor

  3. #3
    Birgitma Gæst
    Jo jeg kender det godt, men det har dog aldrig taget min nattesøvn, og jeg tror ikke det er farligt hvis bare du begynder at få din nattesøvn igen.

    Det er nogle rigtig flotte kort du har fået lavet.

    Det er skønt der er så mange der er begyndt at lave kort herinde på rokken.

  4. #4
    huginnbrogaard Gæst
    hihi du er blevet ramt af et gal kort.
    Men dem du får lavet er flotte.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Hov, hvad skete der, jeg blinkede lige et KORT sekund og så var der hele 3 nye meget prof kreationer fra din hånd!
    du er sej!
    Og ja, det med at have hovedet fuldt af nye kort, der skal laves, lyder MEGET bekendt!!
    Mange hilsener

    Kastanje

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    De er rigtig flotte. Ja, jeg kender godt din tilstand. Har det selv på samme måde ind imellem. Især når der er købt nye materialer.
    Knus Rita

  7. #7
    lenes3d Gæst

    hygge hejsa

    Det er bare gode kort du har fået lavet. Jeg tror også jeg i eftermiddag skal lave et par nye modeller til min butik,

  8. #8
    strikketøsen Gæst
    og tusind tak for alle !

    Det værste ved "sygdommen" er faktisk, at det er lidt svært at slippe "kortbutikken" bare for en tid.

    I øvrigt ville jeg lige have spurgt om, der mon er nogen, som har glæde af, at jeg har forsøgt at forklare, hvad jeg har gjort med hvert kort - og også hvorfor jeg har gjort, som jeg har?

    Flere ting sad jeg også og fandt ud af, hvad jeg "manglede" i mit arsenal af kort-ting og det finder man jo ud af hen ad vejen.

    Får I andre også "ondt i ryggen, skuldre, nakke"???
    Eller sidder I måske bedre, end jeg må have gjort?
    Det ville være rigtig t, hvis mit store ovale spisebord, var et hæve-/sænke bord i stedet.

    Grunden til at alt mit "kort-roderi" befinder sig på spisestuebordet er, at det ekstraværelse, jeg har ovenpå ikke har nogen møbler - der var ikke brug for det og jeg har lidt problemer med at skulle op og ned af trappen hele tiden (pga. lungesygdommen).

    I øvrigt sad jeg faktisk med mange motiver i går - som er skåret ud - og prøvede med forskellige kartonfarver og baggrunde. Én ting, som virkelig irriterer mig lidt er, at producenterne af de forskellige 3D ark, faktisk holder een lidt som gidsel, når de sådan leverer en færdig baggrund - lige ud af posen. Værsgo og spis. Take it or leave it!

    Derfor er der nogen motiver, hvor jeg altså nu skal i gang med kniven igen! De skal frigøres fra den "snærende" baggrund, de er blevet sat i.

    Nu mener jeg selvfølgelig ikke alle motivers baggrunde, f.eks. er baggrunden på både ugle- og tiger-motiverne fantastisk flotte og jeg har da flere, som er meget smukke og i god smag. Men der er altså nogle, som bare smækker et par smukke cocker spaniels ind på en dagligstuebaggrund. Så står man der med de skønne hunde og bliver altså nødsaget til at skære både sofa, tæppe og gardiner helt væk.

    Har I andre ikke været ude for det? I må undskylde, hvis dette har været omtalt før - jeg er ikke nået så langt med læsningen under de forskellige slags kort her på Rokken (altså tilbage i tiden).



    PS: Zep - jeg kendte ikke tricket med tape, men fandt ud af, at hvis jeg ikke havde trykket motivet ned, så kunne jeg løsne det med hobbyknivens spids lige så forsigtigt og "rette" på det!
    Sidst redigeret af strikketøsen : 26-10-2008 kl. 12:47 Årsag: Tilføjelse ...

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg er superglad for forklaringer på frembringelsen! Jeg er selv blevet bedre til det, men indimellem er programmet lidt overfyldt, så "jeg springer over" Sjovt nok er jeg kommet til samme tanke med de 3D baggrunde. Og så har jeg altså også et par punkter i nakken, der har bemærket, at jeg har lovet kort hele ugen... Tror jeg vil hvile dem lidt lige nu Fortsat god arbejdslyst!
    og Julemor

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •