Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 43

Emner: 26/10-08 Zeps broderede julekort

  1. #31
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    .....
    Og hvad man jo ikke kan se er, at jeg har siddet med både glansbilleder, stickers, servietter, teposer, 3D og hvad ved jeg "bare" for at finde englen og stjernerne, der lige passede til det kort - for ikke at snakke om farven på tråden og kortet.
    ......
    Ja grin du bare Huginn, men tænk på hvad det har kostet mig materialer .........!

    Strikketøsen 3-4 timer, det er i grunden ikke lang tid! I starten brugte jeg timer på at få noget ud af karton m.m. Jeg dirrede og rystede på hænderne og syntes overhovedet ikke, at jeg kunne få det til at blive flot. Idag forsvinder tiden så bare omkring mig, når jeg jonglerer med materialer og idéer...
    .......
    Skal jeg anbefale dig noget, så er det at få gang i julekortene nu. Der har du nemlig tankerne på et formål med kortene og det giver ihvertfald mig en stor hjælp, så idéerne flyder bedre. Og så er der alle de dejlige tråde herinde i tidens løb, der har lagt sig i baghovedet. Jeg er sikker på, at du vil blive en af mine inspirationskilder - det er du faktisk allerede med dine to første kort
    ....
    igen,

    Det første afsnit kan jeg altså kun nikke genkendende til. Man sidder med et motiv og vælger så den rigtige farve karton og så lægger man måske noget baggrundspapir på, men det passer alligevel IKKE til motivet ..... og så må man lægge det til side, til det HELT RIGTIGE motiv melder sig på banen.

    Jeg havde f.eks. i går et motiv, som jeg synes var for stort til et A5 kort (ligesom hundekortet), så jeg skar kartonen til i 14x14cm. Da baggrundsfarven var fundet og jeg skulle videre, var motivet pludselig for stort alligevel . Jeg kan ikke forklare det her ordentligt, men hvis man sidder med det rigtig motiv og den rigtige baggrund, så er der ligesom "noget, der falder på plads ...."!

    Og så kom jeg lige til at lidt. Dét jeg mente med de 3-4 timer var EFTER at motivet var skåret i de 6 lag!!! Og Zep - du beskriver min rysten og dirren og jongleren med karton og farver, baggrundspapir osv. PERFEKT!

    For alle de erfarne kortmagere herinde, ville det være et syn for guder, når jeg sidder ved spisebordet og æh bander lidt og roder rundt med alle mulige stykker karton, farver, stencils og mulig pynt osv. Det er altså lige p.t. godt, at der ikke sidder en mand her og forventer at få aftensmad .... (og slet ikke på faste tidspunkter!).

    Jeg tror simpelthen at al tiden, der forsvinder sporløst, er fordi, man er inde i en kæmpe serie tanker, som hele tiden bliver forfulgt og forkastet ..... Faktisk må jeg sige, at det er meget mere kompliceret end strategi i skakspil - for der har man da nogle meget faste regler om spillet. Når man laver kort, er der altså ret "frit spil!"

    Tak for dine søde ord om mine "førstefødte" kort, Zep. Der skulle gerne komme et par kort mere fra mig senere i dag!
    Sidst redigeret af strikketøsen : 25-10-2008 kl. 11:05 Årsag: Rettelse!

  2. #32
    musser Gæst

    Broderede kort mønster mm.

    Hej Jeg syntes lige jeg vil fortælle alle jer der broder på kort, at jeg køber mine mønsterhæfter hos lene som har lenes3d hun har en masse hæfter, 3d ark til at broder på, hun er hammerne dygtig selv, og er altid sød og hjælpsom.. Til jer som ikke kender hendes butik får i linket her.
    www.lenes3d.dk

    Med ønske om en god lørdag
    Musser ( Elisabeth )


  3. #33
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    .....

    Jeg mener især alle stencils fra Joy egner sig til formålet - prøv at kigge efter disse enten hos Hobbyisten eller lenes3d.
    .....
    Musser - dette har jeg skrevet om længere oppe i emnet.

    Og i øvrigt er lenes3d også Måneden Firma - hvis du ser ude på Rokkens forside - nederst. Vi glæder os til at se billeder af dine broderede kort! Du kan under Forum og det samme emne som dette oprette en ny tråd med dine færdige kort.

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    SÅ er jeg ved vejs ende for i år! Det troede jeg egentlig, at jeg var forleden. Men da pigerne igår skulle lave julekort, blev jeg fristet til liiiiige at sy et mere Og så kom Klasus på Rokken med link til det motiv med dørkransen. Og det kunne jeg altså ikke stå for! Men imorgen bliver korttingene altså pakket pænt væk...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  5. #35
    Elsebeth Gæst
    Lige den krans har jeg også set mig lun på at prøve og lave Zep ;O)

    Det er virkelig fine ting du har fået lavet


    Elsebeth

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak Elsebeth

    Gør det endelig! Perlernes effekt kan slet ikke gengives på billedet - den er blevet en yndling, der skal eksperimenteres med til næste år hos mig
    og Julemor

  7. #37
    strikketøsen Gæst
    De er rigtig flotte, Zep!

    Selv ville jeg ikke kunne pakke mine kort ting væk nu - jeg ville få abstinenser .....

  8. #38
    Elsebeth Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    De er rigtig flotte, Zep!

    Selv ville jeg ikke kunne pakke mine kort ting væk nu - jeg ville få abstinenser .....

    Nøjagtig sådan har jeg det også ...

    Mine ting ligger konstant klar på skæremåtten , for tænk nu der liiiige dukkede noget op som bare må prøves af..

    Men jeg lover at til Forår/Sommer SÅ er min butik lukket

  9. #39
    huginnbrogaard Gæst
    igen igen igen har du lavet nogle flotte kort

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Takker

    Jamen det er heller ikke nemt at pakke sammen. Og så alligevel, for nu ligger de kort som en skat og færdige til brug i den kommende juletid - og så får jeg sorteret korttingene idag, så de er klar til at gå til i januar
    og Julemor

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •