Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: kartning af uld

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221

    kartning af uld

    Det er ikke for at træde nogen over tæerne. egentligt hellere ikke for at promere min virksomhed, og I må gerne rette mig hvis jeg ta`fejl. En Kartemaskine koster ca. 2000kr.. For det beløb, karter jeg 20 kg uld for folk. Så har man glæden af at spinde. Men det er noget helt andet hvis man kan li`at karte selv.
    Venlig Hilsen Renee

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Og man slipper for en en øm ryg for hvor kan man altså få godt og grundig ondt i ryg og arme af at karte ...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Citat Oprindeligt indsendt af renee Se meddelelser
    Det er ikke for at træde nogen over tæerne. egentligt hellere ikke for at promere min virksomhed, og I må gerne rette mig hvis jeg ta`fejl. En Kartemaskine koster ca. 2000kr.. For det beløb, karter jeg 20 kg uld for folk. Så har man glæden af at spinde. Men det er noget helt andet hvis man kan li`at karte selv.
    Venlig Hilsen Renee

    Jeg har en kartemaskine, og selv om man har en sådan er det stadig hårdt arbejde og det tager lang tid. Så det er rigtig overvej dette før en evt. investering.
    Mvh. Marianne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg fik håndkarter i fødselsdagsgave sidste år - og de har ligget ubenyttet siden Måske kommer der en dag, hvor jeg synes, at livet er langt nok til at bruge tid på kartning, men indtil da, så får de lov at ligge. Og investere i en kartemaskine, det gør jeg ikke. Bare jeg får tid til at spinde lækker færdig karteflor igen snart, så er jeg glad
    og Julemor

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085

    Spørgsmål Hjælp til uld

    Jeg har noget 100% ren uld ( New Zealansk)i lysægte farver liggende.. på poserne står at de er velegnet til filtning... men men kan jeg spinde garn af det?
    Venter på min rok..er helt ny og uvidende om håndværket..
    Hilsen Heddimor

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja du kan godt spinde af det, særlig når du skal øve dig....
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085

    Tusinde tak for hurtig svaret

    Men jeg aner kanske en lille smule forbehold overfor den uld jeg har..he he ..Det er altså ikke det bedste.. hvad vil du anbefale når jeg har øvet mig.. jeg har nydt din hjemmeside og flotte design.. damn du er kreativ.. ..og set at du der har lækre ting til at spinde med.. pt er jeg helt rundt på gulvet i bøtten af at kikke på infomative videoer om spindning og håndtener.. jeg må jo forberede mig på min roks ankomst næste uge når min svigersøn har tid til at hente den i Fårevejle og så håbe på at den virker

    Kram fra heddimor

  8. #8
    lillebi Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Jeg fik håndkarter i fødselsdagsgave sidste år - og de har ligget ubenyttet siden Måske kommer der en dag, hvor jeg synes, at livet er langt nok til at bruge tid på kartning, men indtil da, så får de lov at ligge. Og investere i en kartemaskine, det gør jeg ikke. Bare jeg får tid til at spinde lækker færdig karteflor igen snart, så er jeg glad
    Nåhhhh, Zep så kan du glæde dig over at det kun tager et par dage mere før du får lidt ind af døren til dine karterOg jeg forventer at se resultat

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •