Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: strikket undertrøje med bindebånd

  1. #1
    Bruna100 Gæst

    strikket undertrøje med bindebånd

    Hej strikkepiger...
    Jeg kan ikke helt finde ud af at bruge dette forum, men nu prøver jeg om ikke det lykkes;-)
    Jeg efterlyser en strikkeopskrift på en undertrøje i den model som helt små babyer bruger altså med bindebånd i halsen. En ældre dame har strikket nogle til mine børn, men de er vokset fra dem og jeg har været så glad for dem, så nu håber jeg at nogle af jer derude måske kunne ligge inde med en opskrift. Undertrøjen er strikket i rib eller patent på rundpind til ærmegab. Derefter frem og tilbage vil jeg tro og til slut er der strikket kanter i ærmerne i ret, vrang, skiftevis og modsat i næste række. (kan ikke huske hvad den slags strik hedder, muligvis perlestrik?)
    Jeg efterlyser en opskrift i str. 4 år, men findes det ikke kan jeg måske selv finde ud af at forstørre en mindre model...:-)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Prøv at kigge i dette link http://www.ruths.dk/dansk/babyundertroje.pdf . Prøv at søge i venstre side på Rokken under undertrøje. Så kommer der flere "tråde" frem med dette emne.
    Sidst redigeret af Rita : 20-10-2008 kl. 21:37 Årsag: Tilføjelse
    Knus Rita

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    02 Sep 2007
    Geografisk sted
    Ribe
    Indlæg
    92
    Kan varmt anbefale denne undertrøje.

    Jeg er igang med nr. 4.
    De sidste 2 har jeg dog varieret lidt på mønsteret, f.eks. 4 ret og 4 vrang, og på en anden 7 ret og 7 vrang på 7 pinde og herefter 7 vrang og 7 ret på de næste 7 pinde, så den er blevet lidt "ternet".

    Bonderosen

  4. #4
    lillebi Gæst
    Jeg har mønsteret til en der minder meget om den fra rokken, men der er mere ærme i min ,tror jeg og str. er kun til 2 år. der er en hulmønster kant med bindebånd i. Den er strikket i et stykke og er i glat men kan sagtens varieres i forskellige strikninger (har prøvet)Jeg har desværre ikke et billede af den liggende på pc'en mere. men jeg vil gerne sende dig opskriften, hvis den har interesse? Send en pm med din mail, hvis du vil have en kopi

  5. #5
    Bruna100 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Rita Se meddelelser
    Prøv at kigge i dette link http://www.ruths.dk/dansk/babyundertroje.pdf . Prøv at søge i venstre side på Rokken under undertrøje. Så kommer der flere "tråde" frem med dette emne.
    Tusind tak for opskriften, den må jeg prøve, den ser fin og overskuelig ud;-)

  6. #6
    Bruna100 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lillebi Se meddelelser
    Jeg har mønsteret til en der minder meget om den fra rokken, men der er mere ærme i min ,tror jeg og str. er kun til 2 år. der er en hulmønster kant med bindebånd i. Den er strikket i et stykke og er i glat men kan sagtens varieres i forskellige strikninger (har prøvet)Jeg har desværre ikke et billede af den liggende på pc'en mere. men jeg vil gerne sende dig opskriften, hvis den har interesse? Send en pm med din mail, hvis du vil have en kopi
    Tak for dit svar, og undskyld det sene svar, men jeg havde ikke fanget at nogen havde svaret:-) Jeg synes IKKE denne side er særlig overskuelig. Jeg vil meget gerne have din opskrift hvis du kan sende den til mig. Mvh Lone

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •