Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Hjælp eller gode råd søges

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563

    Hjælp eller gode råd søges

    Så kom jeg til at investere. (åh nej) Nu er det så bare lige jeg gerne vil have råd om hvordan man filter sko, når man nu har skolæster. Håber der er nogle der vil hjælpe.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mvh. Marianne

  2. #2
    Thomas' mormor Gæst
    Jeg har ikke en dyt forstand på filtning - indrømmet, men hvis du googler: skolæster til filtning er der mere end 300 sider.
    Kan være der er en, der lige har det du søger.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg gør det , jeg strikker skoen se her http://www.hundeuld.dk/filthjemmesko.html
    så trækker jeg dem ud over læsterne...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Til min afsluttende opgave i værkstedsfag på seminariet, lavede jeg fra får til filt, med mine beboere på det tidspunkt, vi havde ingen læst så vi filtede på et par gamle gummistøvler, men vi fik da et par sutsko ud af det, vi gjorde det, at vi jagde ulden taglagt, først på den ene led så på den anden, jeg kan ikke huske hvor mange lag....men der kan du jo prøve dig frem på de små læste. Jeg kan huske der skulle meget på!!!! Så gør du det vådt, med varmt sæbespånevand, og gnider i cirkelbevægelser, til du synes at filten er fast nok....pas på du ikke laver huller når du gnider. Når det først hænger sammen går der ikke lige hul, så det er i starten man skal være forsigtig. Når det først er filtet sammen kan du ikke lappe på det.
    Håber det kan hjælpe dig lidt på vej
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  5. #5
    jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikkelise Se meddelelser
    Så kom jeg til at investere. (åh nej) Nu er det så bare lige jeg gerne vil have råd om hvordan man filter sko, når man nu har skolæster. Håber der er nogle der vil hjælpe.
    fnissssss fedt du investere inden du ved hvordan man gør Jeg har prøvet det to gange og gjorde ligesom Susana har beskrevet Nu strikker jeg dem og da jeg kun har en skolæst så strikker jeg dem i str 40 hvis de skal tørres derpå

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Der skal 70-100 gr. kartet uld til pr. sko i str. 38 afhængig af om du bruger merinould eller andet kartet uld. Der skal bruges lidt mere merino end alm uld. Det angivne er til sko, der går til midt på anklen.
    + 10 % for hvert nr. større og - 5 % for hvert nr. mindre.
    Vej ulden til begge sko inden du starter, ellers kommer du nemt til at bruge mere uld til den ene end til den anden.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Citat Oprindeligt indsendt af Inge K Se meddelelser
    Der skal 70-100 gr. kartet uld til pr. sko i str. 38 afhængig af om du bruger merinould eller andet kartet uld. Der skal bruges lidt mere merino end alm uld. Det angivne er til sko, der går til midt på anklen.
    + 10 % for hvert nr. større og - 5 % for hvert nr. mindre.
    Vej ulden til begge sko inden du starter, ellers kommer du nemt til at bruge mere uld til den ene end til den anden.
    Tak for de gode råd, har været på nettet og ja jeg er blevet lidt klogere tror jeg nok.
    Mvh. Marianne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563

    Første forsøg.

    Så har jeg prøvet at filte med sæbevand og hele molevitten, det blev der disse grønne sko ud af, men jeg er nu ikke tilfreds med resultatet, men måske prøver jeg igen. (men det er ikke så let endda)
    De blå futter de er strikket og herefter filtet, det kan jeg bedre finde ud af.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mvh. Marianne

  9. #9
    jannie Gæst
    Jeg tager altså af for dig Det er da smadder godt klaret når det er første gang så Er vild med de strikkede også

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Er helt vild med de blå de sprang nærmest i øjnene på mig men kan nu også godt lide de grønne rigtig flot arbejde man kan bestemt ikke se det er første gang
    Kig gerne forbi min blog

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •