Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: Oversigt over børnesokker mangles

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Oversigt over børnesokker mangles

    Jeg har kigget lidt på skema over sokkestr., men der står kun, hvor mange masker man starter med.

    Jeg skulle gerne i gang med at strikke nogle børnesokker. Er der nogen der ligger inde med en oversigt over, hvor lang en børnesok skal være fra det bagerste af hælen og så til, hvor man begynder at tage ind i spidsen, for at passe til en given str.?

    Eller er str. ikke så vigtig, når det er børnesokker, da der vel altid er een, der kan passe dem?

    God strikkedag til alle.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Netop Missemor der er altid en der kan passe dem..
    jeg var for nogle år siden heldig at komme ind i en sko butik, de havde sådan nogle papstykker liggende, som de brugte til at måle børns / voksne fødder på , ups de mangler vist 1 skal se om jeg kan få den kopiert, det er svært, for den kan ikke være på en A4 ark.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    9330 Dronninglund
    Indlæg
    71
    Hej Missemor.

    Hvis du lægger din mailadresse i en pb så har jeg et par skemaer der er ret gode, men jeg tror ikke det går at lægge dem ind her da det er nogle jeg har fundet på nettet og så er der jo lige det med copyright
    Mariane


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Mariane Se meddelelser
    Hej Missemor.

    Hvis du lægger din mailadresse i en pb så har jeg et par skemaer der er ret gode, men jeg tror ikke det går at lægge dem ind her da det er nogle jeg har fundet på nettet og så er der jo lige det med copyright
    Kommer straks
    Tak for hjælpen.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Netop Missemor der er altid en der kan passe dem..
    jeg var for nogle år siden heldig at komme ind i en sko butik, de havde sådan nogle papstykker liggende, som de brugte til at måle børns / voksne fødder på , ups de mangler vist 1 skal se om jeg kan få den kopiert, det er svært, for den kan ikke være på en A4 ark.
    Hundeuld dog !

    Den kunne da være sjov at ha', hvis det lykkes en dag. Jeg tror da, jeg en dag vil forhøre mig i de skobutikker vi har her i Vordingborg, om de mon ikke har noget lignende de vil donere til et godt formål. Det skader jo aldrig at spørge.

    Indtil videre prøver jeg at kigge lidt på Mariane's oversigt, og så må vi se, om ikke der er nogle fødder der kan passe dem, et eller andet sted.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    9330 Dronninglund
    Indlæg
    71
    De er på vej i din mailboks
    Mariane


  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    De er vel modtaget, så er det jo bare at komme igang, når nu weekenden holder sit indtog i eftermiddag.

    DE ER JO GENIALE, lige hvad jeg har manglet!

    God weekend til alle.

  8. #8
    OPR1 Gæst
    Man kan også, som en lille tommelfingerregel, bruge målene på skostørrelsen og så halvere tallet.

    F.eks kan foden på en strømpe i str. 30 måle 15 cm, en i str. 36 18 cm osv

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Man kan også, som en lille tommelfingerregel, bruge målene på skostørrelsen og så halvere tallet.

    F.eks kan foden på en strømpe i str. 30 måle 15 cm, en i str. 36 18 cm osv
    Ja, nu er der da slet ingen undskyldning for ikke at komme igang med børnesokkerne.


    Er der noget lignende for børnevanter? Jeg har kun en str. 9 mdr. at måle på, resten er voksenstr.

  10. #10
    Birthe54 Gæst
    Hej Marianne.
    Vil du også være sød, at sende dem til mig ?
    Knus Birthe

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •