Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 22 af 22

Emner: Et par spørgsmål mere ....

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    22 May 2008
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    89
    Hej alle sammen.

    jeg tror lige jeg vil give mit besyv med.

    Jeg bruger nemlig en double doo og ville for alt i verden ikke undvære den. De skabeloner der skærer hul i papir og karton sliber jeg let i kanten med sandpapir, så er det problem løst.

    Jeg har købt min hos min nabo som har vestjyllands største udvalg i alt inden for enhver slags hobby, og hun må være ret billig, da den horrible pris du nævnte er næsten det dobbelte af hvad hun sælger den for (tror det er 870 kr!)

    Hun har også en stående som alle frit kan låne, som bliver flittigt brugt, den bliver sågar ved visse lejligheder (folk der skal lave mange invitationer osv) lånt ud, uden beregning.

    Jeg skal for en god ordens skyld også lige nævne at en lyskasse sikkert er fin, men jeg har simpelthen ikke tålmodigheden til lige netop det, så har bestemt mig for at bruge min double doo med glæde og bruge tålmodigheden på noget andet.

    Hvad angår mine 3D udklip, jeg bruger altid en meget skarp skalpel til at skære, og den kan skære selv de små stængler fint ud,- og da jeg ikke bryder mig så meget om 3D puder til lige nøjagtig 3D, tja, så har jeg investeret i en tube hobbyacryl til samme formål, dette er smart idet man selv kan variere højden alt efter hvor mange lag der skal lægges sammen, så de stadig fylder lige meget uanset om det er 3 lag eller 5 lag.

    Jeg håber du kan bruge dette input fra en anden vinkel

    .....(og jeg glæder mig til at se nogle af dine færdige resultater )...
    Hvis du går forbi nogen som ikke smiler....så stik dem et af dine :o)))

  2. #22
    strikketøsen Gæst
    Miss Creativ,

    Jeg ville lige takke for dit svar.

    Nu har jeg allerede brugt en del penge på korthobbyen, så det bliver ikke til dobble do-maskine - hverken den store eller den lille - i denne omgang. Jeg har set begge maskiner på nettet til omkr. kr. 800,- og 425,00 henholdsvis, men vil ikke anskaffe sådan een nu. Hvem véd - men der kan godt gå nogle år!

    Jeg køber rigtig mange ting både garn og papir på nettet, for priserne ude i den "virkelige verden" er altså for høje i de fleste tilfælde. Til gengæld skal man selvfølgelig lige tage højde for fragtpriserne.

    Men een af grundene til at jeg også gerne ville beskæftige mig med kortfremstilling er, netop at få "tunet" tålmodigheden lidt. Jeg er ikke særlig tålmodig, men denne hobby kan faktisk hjælpe på det. Når man skærer/klipper motiver ud og leger med farver, er det akkurat ligesom at strikke - utroligt afslappende og udfordrende på een gang!

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •