Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 28 af 28

Emner: Genbrug af lysstumper

  1. #21
    Mia Gæst
    Jeg har liget fået en kæmpe omgang materialer til lysstøbning i julegave, så nu kan jeg også forsøge mig.

    Ville dog lige høre om der er nogen af jer der har erfaring med at putte farve pulver i genbrugs starin?

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Det er lidt sent at svare dig, men jeg er først kommet til for nylig. Farvepulver i genbrugsstearin kan godtlade sig gøre, men hvis du har gule stearinrester og blander blå farvepulver i - ja så får du altså grønne lys. Og hvis der er meget farve i genbrugsstearinen skal du være forsigtig med pulveret ellers bliver det nemt meget mørkt. Det bliver godt, hvis man kan sortere sine rester efter farve og så bare tilsætte lidt ekstra pulver i samme farve.
    Venlig hilsen Inge K

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den her er da lige til at bruge nu ...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #24
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Kastanje Se meddelelser
    Jeg har også støbt lys af stumper, men mine tykke lys (som de runde på fotoet i første indlæg) soder helt vildt. Så prøvede jeg at lægge vægen dobbelt, det hjalp lidt... Hvad gør jeg mon forkert?
    Jeg kan heller ikke forstå, folk kan få det her til at virke. Jeg har prøvet af flere omgange, men hver gang sker det, at de enten smelter lynhurtigt, eller at de soder vildt.
    Jeg fik engang at vide, det var fordi, man blandede forskellige lys, altså ikke kun brugte rester af ren stearin.
    Om det er rigtigt, ved jeg ikke. - Men det virker i hvert fald ikke her med alle rester.

    Nette

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der nogen der har fået lavet jule lys i år...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Hos min mor bliver alle stearinlys brugt til sidste stump. Men man kan også "dryppe" flere farver stearin sammen til pynt. F.eks. til at hænge op i et vindue. Det har vi sommetider prøvet og det bliver faktisk flot.

    Fyrfadslys. Dem tør jer næsten ikke at bruge mere. De har det med at få nogle store klumpede væger, der nemt kommer til at flamme for meget op. Jeg har engang været ved at sætte ild i min forhenværende lejlighed her i Aalborg, fordi et fyrfadslys flammede for meget op. Heldigvis havde jeg lige tømt en konservesdåse med majs i. Den satte jeg ned over lyset og kvalte flammen med. En anden gang fik et fyrfadslys glasset i en julelygte til at revne og der var nær gået ild i omgivelserne. Så hvis I har sådan en rød eller hvid julelyge til fyrfadslys, så tag helst glasset ud før I tænder fyrfadslyset.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu er der garanteret en masse lysstumper efter jule, måske lave dem om til andre lys.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Nu skal I få min mors røde glasfad at se med en masse lysstumper på. Det ser helt dekorativt ud.
    Jeg har lige været inde i stuen og tage billedet.

    Mors lysstumper 005 (640x480).jpg
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •