Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 25

Emner: Er startet på vævekursus

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Så har jeg fået søllet og rittet. Ja det går langsomt, men der er lys forude.
    Jeg har i søndags sat min terapi væv op, skulle lige prøve at lave noget mønster.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mvh. Marianne

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Citat Oprindeligt indsendt af strikkelise Se meddelelser
    Super flot Plaid, glæder mig til at se din bordløber. Er det en skaftevæv du væver på?
    Plaiden blev vævet på en rammevæv med 2 tramper. Men nu prøver jeg en skaftevæv med 4 tramper til bordløberen.

    Her er begyndelsen på løberen (den er bare lidt mørkere i farverne i virkeligheden). Jeg var nødt til at bruge en spreder, da jeg kom til at trække den lidt ind i den ene side (I kan se hakket yderst til venstre).
    http://i468.photobucket.com/albums/r...erpvv001-2.jpg
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Plaiden blev vævet på en rammevæv med 2 tramper. Men nu prøver jeg en skaftevæv med 4 tramper til bordløberen.

    Her er begyndelsen på løberen (den er bare lidt mørkere i farverne i virkeligheden). Jeg var nødt til at bruge en spreder, da jeg kom til at trække den lidt ind i den ene side (I kan se hakket yderst til venstre).
    http://i468.photobucket.com/albums/r...erpvv001-2.jpg
    Super flotte farver, glæder mig til at se det færdige resultat.
    Mvh. Marianne

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    23 Oct 2008
    Geografisk sted
    Vojens
    Indlæg
    16

    Hej strikkelise

    Hvor ser det godt ud er du ikke are stolt over at du er kommet såååå langt smiler sødt kh sanne

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Det ser godt ud Strikkelise. Sikke nogle skønne farver. Spændt på at se bindingen, du får frem.
    Strikke Marie

  6. #16
    jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikkelise Se meddelelser
    Så har jeg fået søllet og rittet. Ja det går langsomt, men der er lys forude.
    Jeg har i søndags sat min terapi væv op, skulle lige prøve at lave noget mønster.
    Det ser spændende ud men hold da op hvor ser det også indviklet ud så jeg tager for alle jer der kan dette

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Citat Oprindeligt indsendt af strikkelise Se meddelelser
    Super flotte farver, glæder mig til at se det færdige resultat.
    Ja, men mit kamera har gjort farverne for lyse. Den lilla er mørkere end på billedet.

    Ja, men der går jo nok noget tid inden den er færdig. Jeg er jo først lige begyndt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Det ser godt ud Strikkelise. Sikke nogle skønne farver. Spændt på at se bindingen, du får frem.
    Strikke Marie
    Den lille væv er læredsbinding. Den store væv, det bliver 2/2 kipper.
    Mvh. Marianne

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Så blev jeg færdig med det grønne tørklæde, det var en prøve for at se forskellige mønstre. Ikke det bedste materiale. I må leve med at tørklædet er lidt krøllet.
    Det bedste er at nu er min store væv i gang. 2/2 kipper. Nu er det jo bare at væve der ud af.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mvh. Marianne

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842

    Vævning i Aalborg og omegn

    Jeg kan ikke huske, hvem det var i Aalborg, der gerne vil lære at væve. Vævekurset i Gudumholm begynder den 7. oktober. Det er et stort hold der er delt i 2 ( onsdag eftermiddag og aften - 15:00 - 18:00 og 18:30 - 21:30). Og man må komme og gå, som man har lyst/tid til. Og kan man ikke komme om eftermiddagen en dag, så må man gerne komme om aftenen istedet for (eller omvendt). Eller man må komme kl. 15:00 og gå hjem kl. 21:30, hvis man hellere vil udnytte hele onsdag eftermiddag og aften. Man skal bare sørge for at have lidt mad med selv. Der er køkken, så man kan varme sin mad hvis det er nødvendigt.

    Hvis du læser dette her og er interesseret, så send mig en pb, så kan jeg give dig min vævelærers email adresse, så du kan tilmelde dig kurset.

    Vi hygger og og har det rigtigt sjovt. Og vi får også lavet en masse.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •