Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Hvordan hæfter I ender?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347

    Hvordan hæfter I ender?

    ..på oldemorsfirkanter?
    - Carpe Diem! -

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.839
    Når jeg hæfter ende på noget hæklet, så trækker jeg garnet igennem maskerne på bagsiden af det hæklede. Bare et stykke ind og klipper det overskydende garn væk.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg sidder og arbejder med dem lige nu, jeg trækker tråden med mig ved næste række..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Jeg sidder og arbejder med dem lige nu, jeg trækker tråden med mig ved næste række..
    Det har jeg bare lidt svært ved at se for mig når nu der er så mange "huller" i firkanten, hvis du forstår hvad jeg mener???
    - Carpe Diem! -

  5. #5
    Tina Gæst
    Jeg lægger tråden oven på den række man hækler ned i, så bliver den ligesom gemt under den nye række der hækles.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Når du hækler videre lægger du lige som tråden bagved dit arbejde..
    Nej jeg tager billeder i morgen, så kan du se det.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    Jeg lægger tråden oven på den række man hækler ned i, så bliver den ligesom gemt under den nye række der hækles.
    Sådan plejer jeg også at gøre, men med de her oldemorsfirkanter er der ligesom kun 3 stangmasker jeg kan gemme tråden under inden der kommer et "hul". Er det nok at hæfte under de 3 stangmasker?
    - Carpe Diem! -

  8. #8
    Tina Gæst
    Nja.... 3 stm. er måske lige i underkanten, men kan du ikke lade tråden 'løbe' med videre til de næste stm du skal hækle ??

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    Nja.... 3 stm. er måske lige i underkanten, men kan du ikke lade tråden 'løbe' med videre til de næste stm du skal hækle ??
    Det der er ved det er jo, at der efter 3 stm bliver et hul inden de næste 3 stm. Jeg laver farveskift efter hver omgang, så dels passer farven på tråden ikke til den forrige omgang, dels kommer tråden så til at "hænge og flyve" mellem grupperne af stm...
    - Carpe Diem! -

  10. #10
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Når du hækler videre lægger du lige som tråden bagved dit arbejde..
    Sådan gør jeg også. Og der kan sagtens ligge en tråd i en anden farve bagved. Man kan ikke se det, når musikken spiller.

    Du kan sagten ligge tråden ned langs lænken i forrige omgang, og fortsætte med at hækle den med, når du når hen til næste stangmaskegruppering.

    Det er det fede ved at hækle... Der er kun sluttråden, der skal hæftes, og vælger man at hækle firkanterne sammen til sidst, så forsvinder de også.


    Nette

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •