Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 23

Emner: Vores aften med garnfarvning

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Novra siger jeg bare
    og Julemor

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Så lige på en side om farvning med Kool-aid at man kan lade det trække i en time i en plasticpose, i stedet for microovn, så nu er Koolaiden bestilt og jeg kan måske få brugt mit lidt kedelige garn til noget!!!
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Det var rigtig sjovt at farve garn. Mit hænger og tørre på badeværelset. Alene på grund af lugten kan jo dog anbefale sugarflairen. Mit badeværelse lugter som en slikbutik og medmindre man ikke er til syntetisk lugt af kirsebær så er man lidt på den *g* Men sjov proces har det været og jeg glæder mig nu til det er helt tørt og kan vindes op og blive strikket af.
    Zuzzan

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg synes bare, at det er sjovt, at det er noget sukker noget I farver garn med. Mon man også kan bruge gammeldags frugtfarve (sådan noget, man bruger/brugte til kager og rødgrød f.eks.).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    Mosterkoster Gæst
    Der er ikke sukker i kool-aid farverne, det er meningen at man skal tilsætte det sammen med vandet. Det kan dog ikke anbefales hvis det skal bruges til at farve garn med.

    Efter vores garnfarvningsdag kan jeg klart anbefale at farve med sugarflair, som er meget mere drøj i brug. Kool-aid gik der lidt for meget farve til prisen og jeg synes nu heller ikke at farverne var så klare som jeg godt kunne tænke mig. Jeg aner intet om ovn kontra microovn, men har nu anskaffet mig en microovn, da jeg var en af de få der ikke ejede et sådant vidunder. Den er placeret i vores campingvogn, som jeg stærkt overvejer at udbygge.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Jeg vil ikke have sådan en sag, for hvad skal jeg bruge den til, jo farve garn og popcorn, nix der kommer ikke sådan en i huset, og jeg har ingen campingvogn jeg kan stille den i, men det var selvfølgelig en mulighed

    men mon ikke det er billigere at købe garnet farvet
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Ved I hvordan farveægtheden er, når garnet bliver vasket?[/quote]


    Der er meget debat om farver ægtehed på de Amerikanske spindesider lige for tiden og mange er skuffet over koolaid- men jeg tror med rigeligt eddike som bejdst og i skylle vand + lad være med at la´strikke tøjet ligger i direkt sol når ikke i brug, kan det går. Hvis man har ingen mikrobølge ovn kan man brug samme methode i en gryde. Her skal man bare har lidt mere vand.

    Men hvormeget koster koolaid og hvor meget bruger man? Er syre farver ikke billigere?

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vejle
    Indlæg
    87
    Hvor ser det spændende ud!
    Hvor køber i Kool-aid og Sugar-flair farverne?
    Kærlig hilsen Mullemus


  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Mosterkoster! Det er det der Sugarflair, jeg mener. Er det ikke noget sukkerstads af en eller anden slags. Det er lige som når min mor taler om at stive nogle ting i sukkervand.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    Mosterkoster Gæst
    Strikkelene, nej, der er ikke sukker i, det er beregnet til sukkerting. Det er ren farve der er i.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •