Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Drops Alpaca

  1. #1
    OPR1 Gæst

    Drops Alpaca

    For første gang er jeg hoppet ud i at strikke med Drops Alpaca og hvor er det bare lækkert at arbejde med.

    Det er afgjort ikke sidste gang jeg strikker af det garn.

    Prisen er 35 kr for 50 gr. og løbelængden er 180 m pr. 50 gr

  2. #2
    sidse38 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    For første gang er jeg hoppet ud i at strikke med Drops Alpaca og hvor er det bare lækkert at arbejde med.

    Det er afgjort ikke sidste gang jeg strikker af det garn.

    Prisen er 35 kr for 50 gr. og løbelængden er 180 m pr. 50 gr

    Jeg er også lige startet på det i den råhvide og det er rigtigt: det er noget super lækkert garn.
    Jeg kiggede også på noget silk til peacock, men synes det er alt for tykt. Så det bliver i noget andet garn.

  3. #3
    strikketøsen Gæst


    Jeg tilføjer lige linket til Impaz:

    http://www.impaz.dk/shop/default.asp

    Eckerberg har fuldstændig ret i, at Impaz generelt er billigere.

    Og med dette tilbud, spares der jo alligevel en del = .... endnu mere garn???

  4. #4
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    For første gang er jeg hoppet ud i at strikke med Drops Alpaca og hvor er det bare lækkert at arbejde med.

    Det er afgjort ikke sidste gang jeg strikker af det garn.

    Prisen er 35 kr for 50 gr. og løbelængden er 180 m pr. 50 gr
    Min erfaring med Alpaca er også ret positiv. Det var det garn, jeg bruge til mit oldemorfirkanter-med-blomster-tørklæde/sjal for et par måneder siden. Dog valgte jeg en version med silke i også, og det er bestemt heller ikke sidste gang, jeg har arbejdet med det. Selv efter vask, ser det helt uforandret ud.
    Jeg bemærkde dog, at det steg 10 kroner over den tid, der gik, fra jeg købte til tørklædet, og indtil jeg stod og manglede et nøgle til den yderste kant. Og her snakker vi altså ikke om mere end 3-4 måneder.

    Nette

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    For første gang er jeg hoppet ud i at strikke med Drops Alpaca og hvor er det bare lækkert at arbejde med.

    Det er afgjort ikke sidste gang jeg strikker af det garn.

    Prisen er 35 kr for 50 gr. og løbelængden er 180 m pr. 50 gr
    velkommen i klubben galleri !
    er også en af dem der er VILD med alpaca garn.
    det er blødt, let og lækkert, så det er et af mine foretrukne strikke garner.
    og ja - impaz er en "FARLIG" ting, med go´service.

    jeg er ved at lave et sjal i 4 farver med drops´en, mums det glæder jeg mig til at gå med. det bliver lækkert blødt og varmt.
    kinoll

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Aug 2008
    Geografisk sted
    silkeborg
    Indlæg
    206
    jag er ved at strikke et par vanter i det, synes også det er noget rigtig lækket garn !!
    Mimi K jensen

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    jeg tilslutter mig heppekoret.
    Har strikket påfuglesjalet og et drops sjal i alpaca og det er super dejligt at have på.
    Selv mine tøser stjæler mit påfugle sjal, og der skal ellers meget til at de går med strik
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  8. #8
    strikketøsen Gæst
    Alpacagarnet ER skønt. Jeg er i gang med en cardigan til mig selv i det garn - har været i gang meget længe. Ærmerne er færdige og jeg er startet på selve cardiganen. Men da jeg strikker både højre forstykke, ryg og venstre forstykke på een pind, går det lidt langsomt!

    Her er, hvad Garnstudio selv skriver af yderligere information om Alpacagarnet:

    http://www.garnstudio.com/lang/dk/in...hp?garn=Alpaca

    Bl.a. er det 7 gange varmere end almindelig uld og det er jo ikke så lidt!

    Der er også gode vaskeråd i linket.


  9. #9
    Lavendel Gæst
    er afgjort også VILD med alpaca - i sagens natur bruger jeg jo mit "eget", (fra Filcolana) men der er ikke den store forskel - hvis der er nogen! Jeg har jo lavet en mængde babytøj. Her er alpaca godt, det indeholder ikke lanolin som uld gør, fibrene er anderledes, og det gør osse at mange har lettere ved at tåle det direkte på kroppen - en man tåler ulden.
    så jeg har halsedisser, sjaler og fine tynde bluser som jeg kan holde ud at ha' på uden at det kradser!!!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Alpaca er jo heller ikke et får, men en lama! Den er vist nok i familie med kamelen og dromedaren.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •