Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 39 FørsteFørste ... 456789101112182838 ... SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 389

Emner: Super Karla sjal og poncho Knit-Along

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2008
    Geografisk sted
    østjylland 8860 Ulstrup
    Indlæg
    116
    Citat Oprindeligt indsendt af Ladysmor Se meddelelser
    dytter, de masker du har fra den første firkant, de masker skal du bruge når du strikker 2. firkant, dvs. at hver gang du strikker en vrangpind på 2. firkant, så skal du strikke den sidste maske på 2. firkant og 1 maske fra 1. firkant vrang sammen og vend, også selvom du har flere masker tilbage på pinden, håber du kan forstå min forklaring, men har du 25 masker tilbage da du havde strikket 1. mønster rapport på 2. firkant, det havde jeg ikke, og kan sku ikke finde ud af hvad jeg gør forkert
    jeg kan godt få det til at passe.
    1 løs af (kantmasken) 1 r, 1 v, #slå om 1 løs af, 2 r sammen ,træk den løse over, slå om, 1v,# 5 gange 2r
    Håber det hjælper dig!

    Dytter

  2. #72
    Ladysmor Gæst
    men den starter da med 3 r sm, det står der på min, men er det som du siger, ja så vil det passe

    Nu tror jeg at jeg ved hvad jeg gør forkert, der står 3 r sm: det må betyde at der skal bruges 3 masker = 1 r. løs af og 2 sammen , den løse over, så jeg skal slet ikke strikke 3 sammen ved hver mønster rapport, og så vil det også passe som du skriver Dytter

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Jeg tror jeg hopper fra dette projekt igen har slet ikke overskuddet og tiden til det lige nu
    Kig gerne forbi min blog

  4. #74
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Elseknits Se meddelelser
    Mon ikke Nette mener at hvis det skal se flot ud, så er det en fordel at fortsætte med farveskiftet hvor det slutter med den nuværende nøgle? Hvis hun har købt et bundt med 200 gram, så vil der gå meget garn tabt før hun finder det rette skift i et nyt nøgle (hvis hun er uheldig).
    Tak, og jo, det var præcist, hvad jeg mente. :-)

    Nette

  5. #75
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    Citat Oprindeligt indsendt af Ladysmor Se meddelelser
    men den starter da med 3 r sm, det står der på min, men er det som du siger, ja så vil det passe

    Nu tror jeg at jeg ved hvad jeg gør forkert, der står 3 r sm: det må betyde at der skal bruges 3 masker = 1 r. løs af og 2 sammen , den løse over, så jeg skal slet ikke strikke 3 sammen ved hver mønster rapport, og så vil det også passe som du skriver Dytter
    hejsa !
    i symbolforklaringen menes der, at det omvendte v
    betyder tre ret sammen ialt pr. omvendt v
    og så kommer forklaringen på hvordan du skal ta´de tre masker sammen.

    bare lige en forklaring mere, håber ikke det kommer til, at virke forvirrende.

    karla strikkehilsner og go fornøjelse.
    kinoll

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2007
    Geografisk sted
    Bevtoft
    Indlæg
    90
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Det skal du ikke være ked af, Kinoll! Hellere lille og vågen end stor og doven! Jeg er også 161 cm (uden sko).

    Hvis jeg kommer til at lide af garn mangel, så køber jeg bare et par nøgler mere hos HO strik. Jeg har parti nr. (tror jeg nok, det hedder). Jeg har 400g à 160 cm.. Så jeg skal have nok!!

    Hvorfor kan man ikke bare købe et lille nøgle Kauni garn ekstra, hvis man lige mangler det? Det lyder mystisk.

    Sommetider når jeg strikker noget, så har jeg enten for lidt eller for meget garn. Det er ikke altid lige nemt at beregne, hvor meget garn man bruger.
    send en pm og min mands bix ordner det med garnet ( fra 20 gram og op efter)
    - medlem af Krea Syd

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Hvorfor kan man ikke bare købe et lille nøgle Kauni garn ekstra, hvis man lige mangler det? Det lyder mystisk.
    Forklaringen er lige så enkel og logisk som den er for alt andet garn. Det kan kun lade sig gøre hvis du er heldig at finde noget fra samme parti eller du evt. vil leve med en nuanceforskel på f.eks ærmer og krop i en bluse. Især med Kauni variarer indfarvningenerne meget nuancemæssigt. Jeg har set blegt og halvfestent papegøjefarvet kauni og samme variant i pang pang pang. Og så er der self. problematikken med at finde det rette sted i et nyt nøgle så farveskiftet bliver naturligt.
    Zuzzan

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Har fundet ud af at det her ikke er fjernsynsstrik!!!!
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  9. #79
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg starter nu og min første firkant bliver rød.
    Det var så 25 strikkeopslåede masker. Jeg synes, det er en dejlig nem måde, at slå op på og jeg får ikke ondt i mine fingre, som jeg sommetider gør, når jeg slår op på den "normale" måde.

    Man strikker retten fra højre mod venstre efter mønsterdiagrammet, ikke også? Dvs. 1 ret, 1 vrang, slå om og 2 vrang sammen osv. til den sidste maske, som er 1 ret. Det er vist kun i firkant G, at der skal være kantmasker. Nej, nu kan jeg læse i opskriften, at alle firkanter starter med 1 ret løs af og på vrangen: 1 vrang løs af. Så er jeg da blevet så meget klogere!

    Jeg har allerede lavet en fejl på første mønsterpind. Jeg tror ikke, at retmasken skal være der. Den skal være vrangmasken istedet for. Ellers er der en maske for lidt til at strikke 2 vrang sammen til sidst.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #80
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Citat Oprindeligt indsendt af zuzzan Se meddelelser
    Forklaringen er lige så enkel og logisk som den er for alt andet garn. Det kan kun lade sig gøre hvis du er heldig at finde noget fra samme parti eller du evt. vil leve med en nuanceforskel på f.eks ærmer og krop i en bluse. Især med Kauni variarer indfarvningenerne meget nuancemæssigt. Jeg har set blegt og halvfestent papegøjefarvet kauni og samme variant i pang pang pang. Og så er der self. problematikken med at finde det rette sted i et nyt nøgle så farveskiftet bliver naturligt.
    Så er jeg glad for, at jeg ikke besluttede mig for at købe Kauni garn, når man ikke bare kan skifte til et andet nøgle, når det første nøgle slipper op. Jeg ville jo bare begynde i den løse ende af garnet. Men hvis man skal have farverne til at passe sammen, så skal man måske begynde temmelig langt inde på garnet og have en lang ende hængende til ingen nytte. Det bryder jeg mig ikke om.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •