Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 7 af 39 FørsteFørste ... 34567891011172737 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 70 af 389

Emner: Super Karla sjal og poncho Knit-Along

  1. #61
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    Citat :"Problemet for mig er så blot, at det ekstra har jeg ikke garn til pt".


    Nette - så må du ud og lufte dankortet
    he he.. nej, jeg har 200 gram, jeg havde tiltænkt projektet. Det er Kauni og har jo derfor løbende farveskift. det nytter derfor ikke noget blot at købe 100 gram mere.
    Nej, jeg snupper stjernesjalet. Der har jeg vejet Agros sjal, og det passer lige på grammet. :-)

    Nette

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det skal du ikke være ked af, Kinoll! Hellere lille og vågen end stor og doven! Jeg er også 161 cm (uden sko).

    Hvis jeg kommer til at lide af garn mangel, så køber jeg bare et par nøgler mere hos HO strik. Jeg har parti nr. (tror jeg nok, det hedder). Jeg har 400g à 160 cm.. Så jeg skal have nok!!

    Hvorfor kan man ikke bare købe et lille nøgle Kauni garn ekstra, hvis man lige mangler det? Det lyder mystisk.

    Sommetider når jeg strikker noget, så har jeg enten for lidt eller for meget garn. Det er ikke altid lige nemt at beregne, hvor meget garn man bruger.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #63
    Elseknits Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Det skal du ikke være ked af, Kinoll! Hellere lille og vågen end stor og doven! Jeg er også 161 cm (uden sko).

    Hvis jeg kommer til at lide af garn mangel, så køber jeg bare et par nøgler mere hos HO strik. Jeg har parti nr. (tror jeg nok, det hedder). Jeg har 400g à 160 cm.. Så jeg skal have nok!!

    Hvorfor kan man ikke bare købe et lille nøgle Kauni garn ekstra, hvis man lige mangler det? Det lyder mystisk.

    Sommetider når jeg strikker noget, så har jeg enten for lidt eller for meget garn. Det er ikke altid lige nemt at beregne, hvor meget garn man bruger.
    Mon ikke Nette mener at hvis det skal se flot ud, så er det en fordel at fortsætte med farveskiftet hvor det slutter med den nuværende nøgle? Hvis hun har købt et bundt med 200 gram, så vil der gå meget garn tabt før hun finder det rette skift i et nyt nøgle (hvis hun er uheldig).
    Jeg skal vist også have regnet lidt på mit garn, da jeg ellers skal skynde mig at få mere hos Marianne Svit, så det bliver samme indfarvning .
    Glæder mig til at høre fra jer der er kommet igang, om det er til at finde ud af Hvor mange er vi egentlig på nuværende tidspunkt?

  4. #64
    Ladysmor Gæst

    Ulykkelig

    Hej med jer!
    Jeg har nu strikket første firkant, og vil lige snuse til nr. 2, men der er jeg allerede kørt fast, for efter min mening kommer der til at mangle masker når den første pind er strikket, er der nogen der har strikket nr. 2???, hvad jeg kan se så skal man strikke 1 slå om, 3 sammen, 1 løs af, 2 sammen, træk den løse over,1 slå om, dvs. når jeg har strikket en mønster rapport, så er der brugt 6 masker, men har kun 4 på pinden, så skal der blive underskud, eller er det mig der er helt ved siden af???

  5. #65
    Mosterkoster Gæst
    Er det i dag vi må starte på vores sjal/poncho, for så skal jeg da vist i gang med det.

  6. #66
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2008
    Geografisk sted
    østjylland 8860 Ulstrup
    Indlæg
    116
    er der nogen der er startet, der kan hjælpe?
    Maskerne der skal hvile, hvornår og hvordan skal de bruges?
    Jeg er lige begynt på firkant nr. 2, og kan ikke se noget logik i det


    Dytter

  7. #67
    Ladysmor Gæst
    Ja mosterkoster, det er i dag

  8. #68
    Ladysmor Gæst
    dytter, de masker du har fra den første firkant, de masker skal du bruge når du strikker 2. firkant, dvs. at hver gang du strikker en vrangpind på 2. firkant, så skal du strikke den sidste maske på 2. firkant og 1 maske fra 1. firkant vrang sammen og vend, også selvom du har flere masker tilbage på pinden, håber du kan forstå min forklaring, men har du 25 masker tilbage da du havde strikket 1. mønster rapport på 2. firkant, det havde jeg ikke, og kan sku ikke finde ud af hvad jeg gør forkert

  9. #69
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2008
    Geografisk sted
    østjylland 8860 Ulstrup
    Indlæg
    116
    Citat Oprindeligt indsendt af Ladysmor Se meddelelser
    dytter, de masker du har fra den første firkant, de masker skal du bruge når du strikker 2. firkant, dvs. at hver gang du strikker en vrangpind på 2. firkant, så skal du strikke den sidste maske på 2. firkant og 1 maske fra 1. firkant vrang sammen og vend, også selvom du har flere masker tilbage på pinden, håber du kan forstå min forklaring, men har du 25 masker tilbage da du havde strikket 1. mønster rapport på 2. firkant, det havde jeg ikke, og kan sku ikke finde ud af hvad jeg gør forkert
    ok!

    så skal jeg pille op

    jeg vender lige tilbage når aftensmaden er overstået, jeg ved jo ikke om maskeantallet passer når jeg ikke gør det rigtigt

    Dytter

  10. #70
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    puh ha....tør jeg overhovedet at gå igang, men må hellere, for jeg drømte om skidtet sidste nat!!!!
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •