Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 39 FørsteFørste 123456789152535 ... SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 389

Emner: Super Karla sjal og poncho Knit-Along

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2008
    Geografisk sted
    østjylland 8860 Ulstrup
    Indlæg
    116
    Citat Oprindeligt indsendt af kinoll Se meddelelser
    go´morgen !
    ved godt det jeg skriver nu kan lyde lidt dumt !
    men det er ikke så svært, når man først kommer igang med det, så synes jeg det går nemt, så kan man se hvad der sker med firkanterne.
    de færdigstrikkede firkanters masker skal ikke lukkes af, de skal blive på rundpinden til senere brug
    men da jeg skulle starte på mit sjal, havde jeg det lige nøjagtigt som i beskriver det.
    og da jeg så kom igang ku´jeg slet ikke stoppe igen.

    det er et af de sjaler jeg har strikket færdigt uden at lave andre ting ind imellem, da jeg synes det er sjovt.
    derfor vil jeg også gerne lave ponchoen, og glæder mig mega meget til imorgen med at komme igang med de mømster firkanter igen.

    hygge hejsa og go´dag til jer alle
    når nu det er så sjovt at lave ,tror I så vi kan styrer os og kun lave en firkant om ugen?
    men der er vel ingen forbud mod bare at strikke derudad?
    mvh Dytter

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    MrsLangholz! Du strikker bare retmasker i den første maske og lader dem blive på venstre pind efterhånden som du strikker dem indtil du har alle 25 masker på. Så begynder du at strikke fra venstre mod højre.

    Jeg tror, at vi må strikke lige som vi har lyst til! Hvis nogen af os har lyst til at lave hele sjalet på én gang istedet for at strikke én firkant om ugen. Man kunne måske sige 2 eller 3 om ugen! Og så ellers bare strikke i sit eget tempo! Om hurtigstrikkerne bliver færdige før os, der er lidt langsommere, det er da lige meget! Vi kan sagtens hjælpe hinanden alligevel!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Det der forvirrer mig er at man kun skal slå masker op en gang, altså kun have 2 ender, en start og slut, så jeg kan ikke liiiige se hvordan man kommer igang med 2B men det går måske af sig selv når man først er der.
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Er der ikke nogle der har et billede af sjalet?
    Mvh. Marianne

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    180
    Er der een af jer, der har opskriften til ponchoen - hvis ja, ser den meget svær ud ?

    For hvis den er "rimelig", så tror jeg osse, at det er den, jeg vil strikke - og skal så lige ha fundet ud af at købe opskriften et eller andet sted......
    fra Tove

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af strikkelise Se meddelelser
    Er der ikke nogle der har et billede af sjalet?
    Du kan se det her http://www.karen-noe.dk/Default.asp?site=view&view=223

    eller her http://www.rokken3.dk/forum/showthre...ht=super+karla
    Agro

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Det er rigtigt det lyder underligt at du kun har to ender at hæfte til sidst. Du slår 25 masker op og strikker 50 pinde i mønster. Herefter er strikkeopslår man så nye 25 masker eller samler 25 masker op langs en firkant. I nogle tilfælde strikker kan så to vrang sammen med masker der allerede sidder på tidligere firkanter. Jeg håber det giver mening. Men diagrammet viser hvordan og alle firkanter har et nummer med en tilhørende forklaring.

    Jeg har godt hørt det der med at sjalet bliver for lille hvis man ikke strikker en række firkanter mere på men det undrer mig nu altså meget. Jeg kan godt se det er en lille dame der er model for sjalet så jeg tror ikke man skal regne med et sjal der forholdsmæssigt er lige så stort som det er på billedet men jeg tror nu heller ikke det er så lille at det er ubrugeligt. Reelt kan man jo måle sig frem til hvor stort det bliver efter første firkant er strikket. Det er jo bare at måle firkantens bredde og gange det med 8 og se om det er nok eller ej.

    Ellers kan det jo være at nogle af dem der har strikket sjalet kan fortælle os hvor bredt deres er blevet og hvad garn de har brugt?
    Zuzzan

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Det står i mønsteret at det måler 190 i længden og 90 i højden efter udspænding.... det er da en rimelig størrelse.

    Hvis jeg ikke kan finde ud af det er der jo altid muligheden for at strikke firkanterne enkeltvis..... men jeg er blevet stædig nu :-)
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    hejsa jannie !
    lige et forståelses spørgsmål -
    du skriver ingeborg bliver glad -
    ikke forstået??????
    ja - jeg er nok lige lidt fatsvag, så derfor dette skriv.

    Citat Oprindeligt indsendt af jannie Se meddelelser
    Dejligt med lidt trøst Ikke så svært når man kommer igang Det tror jeg Ingeborg bliver glad for hvis også det passer på mig for jeg fatter ikke en dyt så det bliver sjovt at gå i gang For mit vedkommende bliver det først søndag da jeg ikke er hjemme i morgen men garnet er købt og ligger og venter
    kinoll

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg forstår godt, at du bliver stædig, Susana! Jeg vil også helst strikke noget, der ikke er for let. Der skal udfording til. Et spændende mønster eller en spændende opskrift. Ellers bliver det for kedeligt. Så udfordrer jeg mig selv til at prøve på at finde ud af at strikke det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •