Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 39 FørsteFørste 1234567132333 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 389

Emner: Super Karla sjal og poncho Knit-Along

  1. #21
    OPR1 Gæst
    Jeg ændrer da lige overskriften så ponchoen også kommer med

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    galleri !
    du er altså ferm til at "ROKKE"
    kinoll

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Har været ude og købe noget smukt Kauni garn idag, så nu er jeg klar
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  4. #24
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af kinoll Se meddelelser
    galleri !
    du er altså ferm til at "ROKKE"
    Osse i den grad

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Det skal nok blive godt det her...... fatter ikke en bønne af det mønster..... kan ikke engang finde ud af hvor mange masker jeg skal slå op, det er da lige til at af, godt vi kan hjælpes af herinde. Så vidt jeg kan læse, så skal de enkelte firkanter ikke lukkes af eller hvad? Strikker man bare videre på den næste? Der er ikke tid på hvornår man skal være færdig, vel:-)

    Tror ikke jeg har strikket sådan noget med så meget mønster i 20 år, kan kanp huske noget som helst men med jeres hjælp går det vel
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2008
    Geografisk sted
    østjylland 8860 Ulstrup
    Indlæg
    116
    jeg er også med.
    håber jeg kan finde ud af at strikke firekanterne sammen, håber det kommer når jeg sidder med det, ellers kommer der et nødråb herfra, men der er jo også så mange dygtige derinde......... så mon ikke der er håb

    mvh Dytter

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Sjalet, ponchoen, de haltende, de springende, de sløje og de friske, de dygtige og dem der skal have hjælp alle er velkomne :) Det var det det gik ud på i min verden.

    Og nu vi er lidt ved hjælpen.. hvordan overbeviser man sin bedre halvdel om at man er er nødt til at købe garn til den poncho selv om man har så meget andet - han lader ikke til at forstå arumenter som:
    "Jeg har ikke nok af en type garn til at lave den"
    "jeg vil helst have den i rød og har kun orange og blåt"
    "jeg har brug for en poncho til vinter på mit job - der er allerede meget koldt"
    Zuzzan

  8. #28
    Elseknits Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af susana Se meddelelser
    Det skal nok blive godt det her...... fatter ikke en bønne af det mønster..... kan ikke engang finde ud af hvor mange masker jeg skal slå op, det er da lige til at af, godt vi kan hjælpes af herinde. Så vidt jeg kan læse, så skal de enkelte firkanter ikke lukkes af eller hvad? Strikker man bare videre på den næste? Der er ikke tid på hvornår man skal være færdig, vel:-)

    Tror ikke jeg har strikket sådan noget med så meget mønster i 20 år, kan kanp huske noget som helst men med jeres hjælp går det vel
    Nej du skal "bare" fortsætte, når du har slået op til første firkant - tegningen skulle gerne vise hvordan man strikker videre... Jeg satser også på at vi hjælpes ad . Men det bliver tidligst i weekenden at overskuddet er der her i huset .
    Er der nogen som er gået i gang?

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde min opskrift på min computer. Men jeg ved, at jeg har den. Ellers har jeg stadig Galleris e-mail med den og kan gemme den igen.

    Men jeg kan huske, at vi ikke skal slå masker op på "normal" måde. Jeg har før brugt "strikkeopslagning". Man slår én maske op (lige som hvis man skal lave luftmasker til at hækle med). Man strikker så en maske i masken på venstre pind, sætter den strikkede maske på venste pind og strikker derefter en maske i masken. Sådan bliver man ved til man har det antal masker på pinden, som man skal bruge. Derefter strikker man på normal måde i maskerne fra venste pind til højre pind. Og man skal sørge for at lave en kantmaske i siden, da man strikker næste firkant sammen med den første ved kanten. Vi skal nok finde ud af det, Susana!

    Det er en slags Domino strik (ikke de små firkanter, hvor man striker masker sammen på midten - men det er domino alligevel).

    Jeg er ikke begyndt endnu. Men når jeg finder opskriften, så printer jeg den ud.

    Lidt senere! Den er fundet nu!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #30
    Elseknits Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af zuzzan Se meddelelser
    Sjalet, ponchoen, de haltende, de springende, de sløje og de friske, de dygtige og dem der skal have hjælp alle er velkomne :) Det var det det gik ud på i min verden.

    Og nu vi er lidt ved hjælpen.. hvordan overbeviser man sin bedre halvdel om at man er er nødt til at købe garn til den poncho selv om man har så meget andet - han lader ikke til at forstå arumenter som:
    "Jeg har ikke nok af en type garn til at lave den"
    "jeg vil helst have den i rød og har kun orange og blåt"
    "jeg har brug for en poncho til vinter på mit job - der er allerede meget koldt"
    Jeg vender det ikke med gemalen - han bruger penge på sine hobbies og jeg på mine... Garn og pinde er lige så vigtige som en Hummel taske til basket er det ikke?? Så længe man holder udgifterne på et rimeligt niveau og har penge til det, sååå...

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •