Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 23

Emner: Problemer med Knit Picks

  1. #1
    Hanne Nyegaard Gæst

    Problemer med Knit Picks

    Jeg fik et sæt hamony Knit Picks lige før jul og har haft nogle problemer med dem. Først var der noget overskydende metal ved hullet på en af pindene, hvilket medførte at et stykke garn satte sig fast, så jeg måtte klippe det af og starte forfra, så havde jeg problemer med hvor meget jeg skulle stramme dem når jeg skruer wire og pind sammen. Enten gik det op eller også fik jeg det strammet så meget at jeg ikke kunne få det op igen og måtte finde én der kunne hjælpe mig, før jeg kunne bruge dem igen, men det er vel startvanskeligheder. Nu er der for 4. gang sket det at træpind og metalstykke falder fra hinanden. Jeg limer det sammen med Dana lim, men det er svært at få det limet ordenligt og at få overskydende lim væk igen. Jeg er så træt af det at jeg overvejer at returnere dem og helt opgive Knit Picks, men vil lige høre om andres erfaringer først.

  2. #2
    Mosterkoster Gæst
    Du skal da bytte dem du har problemer med, lad være med at opgive, men byt og vis dem hvad der er galt.

    De er så lækre at strikke med, så det ville være synd helt at smide dem ud.

  3. #3
    Thomas' mormor Gæst
    Jeg er heller ikke helt tilfreds. Mit strømpepindesæt er helt perfekt.

    Men så synes jeg sidste lørdag, at jeg lige måtte prøve en rundpind 3 mm, det er mit favoritnummer.

    Men det faldt ikke ud til min tilfredshed. I den ene ende af wiren slæber garnet over ujævnheder, sammenkoblingen er ikke præcis - uanset hvor meget eller lidt jeg skruer og der hvor træet går ned i metalskruen, rager træet ud over metallet. Det betyder at garnet skal "hjælpes" op over.
    Jeg vil lægge min vej forbi garnbutikken og sige det er en OMMER.

  4. #4
    mutti Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser
    Du skal da bytte dem du har problemer med, lad være med at opgive, men byt og vis dem hvad der er galt.

    De er så lækre at strikke med, så det ville være synd helt at smide dem ud.
    Jeg er også så glade for mine, og jeg ved at de bytter med et smil, så prøv lige at gå hen med dem. Der kan jo altid ske fejl, Husk dem der laver ingen ting, laver ingen fejl, dem der laver mange ting laver mange fejl. Sådan kan det jo også være med en varer man køber, der kan være fejl, men det er ikke mange i forhold til hvor mange der bliver solgt af dem

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Når I skal stramme og løsne samlingen mellem pind og wire, så brug de små "nøgler" der hører med til sættet. De stikkes bare ind i hullet på metalstykket, og så holder man fast i det når man strammer eller løsner, så skulle det gerne gå nemt og smertefrit.

    De andre fejl er jo nok nærmere fabrikationsfejl, så kontakt dem I har købt dem ved, som andre også foreslår
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2008
    Geografisk sted
    Palmela
    Indlæg
    47
    Kobte mine i Tyskland og har ikke haft problemer, syntes at de er rigtig dejlige at strikke med.

    Hilsen
    Lis

  7. #7
    strikketøsen Gæst
    Hjælper denne her? :

    http://www.youtube.com/watch?v=YGYobdojxqw

    Brugen af "nøglen" ligger ca. 50 sekunder inde i videoen.

  8. #8
    minniesmor Gæst
    jeg har haft mine knit piks i ca 1½ år men det er metal pindene og har ikke haft nogen problemer med dem - men er utrolig glad for mine pinde - de føles bløde at strikke med og er aldrig kolde at holde på.

    held og lykke med jeres knit piks

    knus Minniesmor

  9. #9
    Hanne Nyegaard Gæst
    Tak for jeres tilbagemeldinger. Jeg vil ringe til forretningen og bede om at få byttet dem der ikke dur.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg fik byttet 2 par, fordi der sad noget i vejen inde i gevindet på en af pindene i hvert par, så de ikke kunne skrues på. Dem, jeg har nu, har jeg kontrolleret og de virker som de skal og kan sagtens skrues sammen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •