Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Hjæællllpppp

  1. #1
    frkfrom Gæst

    Hjæællllpppp

    Hejsa er rigtig glad for jeg har fundet det her forum

    er der nogen der kan hjælpe mig?
    jeg er ved at sy en sut Elises opskrift 26051 er i gang med ringen men kan ikke finde ud af det sidste som er
    4: satt i ringen ihop på yttersidanmed varv 5 gennom att sy skiftevis från sida till sida med en perle emellan
    5. IHOPSYNING:(1S sy genom de 2 mittersta på første varv 5,1S sy genom de 2 mittersta på andra varv 5).fæst
    Please nogen der kan hjælpe

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Kan desværre ikke hjælpe dig men vil lige sige velkommen her på Rokken
    Kig gerne forbi min blog

  3. #3
    Mosterkoster Gæst
    Hej frkfrom
    Jeg vil da også lige sige velkommen til Rokken. Jeg kan desværre heller ikke hjælpe dig, men kan da forestille mig, at der i løbet af dagen kommer en eller anden der kan.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Også et velkommen herfra - og nej desværre kan heller ikke hjælpe. Men med lidt tålmodighed dukker de op, dem der kan hjælpe.
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  5. #5
    hobbyisten Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af frkfrom Se meddelelser
    Hejsa er rigtig glad for jeg har fundet det her forum

    er der nogen der kan hjælpe mig?
    jeg er ved at sy en sut Elises opskrift 26051 er i gang med ringen men kan ikke finde ud af det sidste som er
    4: satt i ringen ihop på yttersidanmed varv 5 gennom att sy skiftevis från sida till sida med en perle emellan
    5. IHOPSYNING:(1S sy genom de 2 mittersta på første varv 5,1S sy genom de 2 mittersta på andra varv 5).fæst
    Please nogen der kan hjælpe
    Hej og velkommen til Rokken.

    Nu ved jeg jo ikke om det blot er et sprogproblem, eller om der ligger mere i det, men skulle nedenstående ikke hjælpe, så er du velkommen til at skrive til mig, er spørge videre her.

    Jeg kan ikke rigtigt få Mønstrenummeret til at passe, så jeg har ikke kunne finde opskriften, derfor må jeg gå ud fra det du skriver.


    4: satt i ringen ihop på yttersidanmed varv 5 gennom att sy skiftevis från sida till sida med en perle emellan

    4: Isæt ringen, sy den sammen på ydersiden som beskrevet i omgang 5, ved at sy skiftevis fra side til side med en perle imellem.

    5. IHOPSYNING: (1S sy genom de 2 mittersta på første varv 5,1S sy genom de 2 mittersta på andra varv 5).fæst

    5. SAMMENSYNING: (1S sy gennem de 2 midterste på første omgang 5, 1S sy gennem de 2 midterste på anden omgang 5). Hæft.

    Umiddelbart syntes jeg dette lyder mærkeligt, og jeg tror der har sneget sig en trykkenisse ind her. Med mindre refferencerne går til nogle omgangsnumre tidligere i mønstret.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af hobbyisten Se meddelelser
    Hej og velkommen til Rokken.

    Nu ved jeg jo ikke om det blot er et sprogproblem, eller om der ligger mere i det, men skulle nedenstående ikke hjælpe, så er du velkommen til at skrive til mig, er spørge videre her.

    Jeg kan ikke rigtigt få Mønstrenummeret til at passe, så jeg har ikke kunne finde opskriften, derfor må jeg gå ud fra det du skriver.


    4: satt i ringen ihop på yttersidanmed varv 5 gennom att sy skiftevis från sida till sida med en perle emellan

    4: Isæt ringen, sy den sammen på ydersiden som beskrevet i omgang 5, ved at sy skiftevis fra side til side med en perle imellem.

    5. IHOPSYNING: (1S sy genom de 2 mittersta på første varv 5,1S sy genom de 2 mittersta på andra varv 5).fæst

    5. SAMMENSYNING: (1S sy gennem de 2 midterste på første omgang 5, 1S sy gennem de 2 midterste på anden omgang 5). Hæft.

    Umiddelbart syntes jeg dette lyder mærkeligt, og jeg tror der har sneget sig en trykkenisse ind her. Med mindre refferencerne går til nogle omgangsnumre tidligere i mønstret.
    Når du skal sy sammen omkring ringen, skal du netop sy i første omgang, og dertil bruger du 1S og syr så gennem de 2 midterste på første omgang (opslagsrækken, kan man måske også kalde den), og så tager du igen 1S på nålen, og så zigzag'er du dig faktisk gennem hele rækken, til den er syset sammen med perler.

    Håber dette sammen med de andre forklaringer kan hjælpe dig videre.

  7. #7
    frkfrom Gæst
    tak for velkomsten alle sammen

    tusind mange tak nu gik der lige et lys op for mig :o)var nok mest et sprog fejl troede ikke at omgang 4 og 5 havde noget med hinanden at gøre,er ikke helt så god til det svenske.kan være det er det forkerte nr så må det være nr S0407

  8. #8
    frkfrom Gæst
    nu mangler jeg hjælp igen tror det er det svenske der driller.
    det er pladen til sutten,det sidste.Runde 1 kan jeg godt finde ud af men ikke resten.
    Faste for ringen
    1:3B sy i næsta S
    2:+4+6+8+10: vend 2B/
    3:+5+7+9+11: vend3B sy i første af de 2.
    12:stick B-remsan genom ringen,sy ihop,1B sy i Smittemot,1B/ på varv 11,1B sy i næsta S.Drag tråden till S på varv 8:
    VOLANG:83S sy i næsta S).Drag tråden till H.

    Håber i vil hjælpe er første gang jeg syr en svensk opskrift

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Her er en lille ordbog der forhåbentligt kan hjælpe dig lidt fremover :-)
    http://www.jm-perlen.dk/shop/?page=shop/mini_wordlist

    Men for at hjælpe lidt yderligere, så betyder "vend 2B/" at du skal tage 2B på nålen, og så sy i den modsatte retning end hvad du har gjort hidtil - det skal kun gøres én gang i hver "runde", og det du får ud af det er en lang "række" af perler, fordi du i næste "runde" tager 3B på nålen, syr igennem den første af de 2B fra forrige "runde" og så fortsætter på denne måde. Til sidst sys denne "række" på den modsatte side af ringen, således at din sut har fået en "hank" - håber det gav mening :-)
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •