Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 18

Emner: Besøg Renee

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Besøg Renee

    Vi har jo været oppe og besøge rokkens medlem Renee i hendes nye uld verden i Sverige.


    Har i også lyst til at komme med på en foto tur, så http://www.hundeuld.dk/jensrenee.html

    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    strikketøsen Gæst


    Jeg har lige siddet og nydt de herlige billeder af den smukke svenske natur og gårdens pragtfulde beliggenhed.

    Det er jo ren nostalgi: Mon ikke den turkise "dims" på ladeloftet er noget i retning af den "sparkstøtting" der omtales ret ofte i de nu gamle (ikke et ord om min alder, tak!) Flette Mette-bøger?

    PS: Især bogen "Flette Mette og den lange mælkevej" (Jeg er godt klar over, at disse bøger foregik i Norge).

    Der må da være andre herinde, der også husker disse bøger?

    Sidst redigeret af strikketøsen : 28-09-2008 kl. 19:22 Årsag: Tilføjelse ..

  3. #3
    Birgitma Gæst
    Tak for kigget, sikker nogle dejlige billeder og en flot natur, det er et rigtigt lækkeret bord de har lavet af den træstamme.

  4. #4
    ingeborg Gæst
    Nøj, hvor ser det dejligt ud.

    Flette Mette bøgerne kan jeg godt huske, men billederne fra Renees Gård , får mig til at tænke på Astrid Lindgreen

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Sep 2007
    Geografisk sted
    2700 Brønshøj
    Indlæg
    178
    Åhhhh--------jeg mangler ord!!!!!!!!!

    så megen skønhed og farverne!!!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Tak for billederne, Hundeuld! Der ser meget dejligt ud.

    Ja, en sparkstøtting er en slags slæde, hvor der kan stå en person bagved og nærmest driver den frem på samme måde, som når man løber på et løbehjul. Min mor ville gerne have sådan én, men vi ved ikke, hvor man får sådan én.

    De har sådan en sparkstøtting i bogen "Jul i Bulderby" af Astrid Lindgreen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg er solgt...
    og Julemor

  8. #8
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    ....

    Ja, en sparkstøtting er en slags slæde, hvor der kan stå en person bagved og nærmest driver den frem på samme måde, som når man løber på et løbehjul. Min mor ville gerne have sådan én, men vi ved ikke, hvor man får sådan én.

    De har sådan en sparkstøtting i bogen "Jul i Bulderby" af Astrid Lindgreen.
    Det er godt, der er nogen herinde, der kender til Flette Mette - nu er jeg mere rolig. Flette Mette brugte netop en sparkstøtting til at hente mælk på - og vejen var lang (og der har været mere sne dengang! ). Jeg regnede med/tænkte nok, at sparkstøttingen også blev brugt i Sverige.

    Ingeborg: Du har helt ret i, at billederne er som at huske Astrid Lindgren. Billeder er som taget ud af "Alle vi Børn i Bulderby" og som Hundeuld nævnte: "Emil fra Lønneberg". Suuk - hvad skulle vi unger ha' gjort uden disse dejlige bøger. Jeg har siddet og tænkt på, at det ville være sjovt, hvis de genudsendte "Vi på Krageøen". Den var også god.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Suk... så dejligt der er Tænker også der har været en oplevelse af de gode .

    Hos naboen (Norge) i Karasjok og Kautokeino bevæger den ældre befolkning (samer) med respekt for sig selv, rundt på sparkstøtting - så hvis man vil have en, er det nok også muligt !

    Spelsauen
    varmestuestrikker

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    28 Apr 2008
    Geografisk sted
    Boeslunde
    Indlæg
    24

    Jøsses

    Det er da lige til at tabe vejret af! Det er bare så vidunderlige billeder, at man selv falder i staver og mindes sin barndom hvor jeg var på turei Sverige med min far og netop oplevede det meget specielle lys og flotte kontrast til både det grønne og de røde huse.

    Som flere andre har sagt så er det jo lige ned i Emil fra Lønneberg og så ser man sig om efter Emil eller grisen.

    Det er jo et sandt eventyr, med de mange "gamle" ting og den farverige uld og dejlige natur, så man taber både næse og mund!

    Tak for kigget!
    Diana

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •