Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: æwle central kalder......

  1. #1
    Angelmom Gæst

    æwle central kalder......

    jeg fik lige besøg af æble politiet idag.. Jeg har de sidste par dage stået og lavet saft/syltet og lavede hyldebær super..

    Da jeg så var ved at lave æble saft, kommer det inde fra stuen af.. følgende:( fra min 4 årige søn)

    " STOP!! du har fået besøg af æwle politet vi må desværre lige bede om en smags prøve før at du kan fortsætte... " " kalder æwle centralen, er lidt usikker på om det smager politiet, melder lige tilbage efter endnu en smags kontrol.."
    Efter et utal af smags prøver kommer den så" kalder æwle central..( knas i walk talkien) kalder æwle centralen! kalder æwle centralen! ( knas i walk talkien) har forløbigt godkendt smages prøven men vender tilbage senere, med yderliger tilbage meldning" også kørte mit kontrol besøg væk..
    En god halvtime tids senere fik jeg besøg igen, og måtte indse at jeg osse blev anholdt for at lave FORBANDET GOD ÆWLE SAFT!!!!

    Jeg har en far som har masser af frugter og bær i sin have rent økologi, enten gik det til fulgene eller osse måtte jeg overtage det..

    ( her da der kom æbler/pære og blommer kom han ind til os med masser af frugt, men da jeg har en underbo som er privat dagplejer, ringede han lige på hendes dør og sagde følgende til hende " har du et par hjælpende hænder til mig?? for jeg har masser af frugter til dig ude i min bil, og jeg kan ikke selv formår at spise dem alle sammen, og heller ej min datter.. " hun fik 4 kasser økologiske æbler, 2 kasser økologiske pære, og 1 kasser blommer, samt en pænt stor pose kirsebær, og en lille blandet bær.... hun var så meget overrasket at hun ikke anede hvad hun skulle tro, at sådan en flink og fremmede mand bare kom og afleverede så mange frugter til hende, hun trorede at hun var med i skjulet kamera, men min far fortalte så hende at hans ældste datter boede lige oven over hende, og at han havde lagt mærke til at hun passede børn, så han tænkte at hun nok ville få meget gavn af hans frugter.. så nu har de lavet en fast aftale om at han levere friske økologiske frugter samt bær til hende frem over når de står i flora.. og det eneste det ville koste hende var et smil på læben og en kop kaffe..)
    Han så lige afleverede sidste del af hans frugter til hende, ud over alt det jeg har fået.. han har små 4 æble træer og har lige plantet to til, han har 3 pære træer samt 2 blomme træer, og har ikke lige helt tal på hvor mange bær buske han har, men har dog kun et kirsebær træ, samt 2 hyldebær træer...)
    Men jeg blev altså lige anholdt her i dag for at lave FORBANDET GOD ÆWLE SAFT!!!!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4863 Eskilstrup Falster
    Indlæg
    64
    En dejlig gavmild far du har -- og en kæk unge, ævle politiet, det har jeg ikke hørt om før -- men jeg har oplevet kagekontrollen (mine egne børn da de boede hjemme)
    Varmestuestrikker
    Er kravlet ind i skabet for en periode på grund af flytning

  3. #3
    OPR1 Gæst
    Sikke en anholdelse
    Det er da slet ikke så tosset når æwlepolitiet kommer og godkender lækkerierne.

  4. #4
    Mosterkoster Gæst
    Det var da en god anholdelse, for at lave forbandet god ævlesaft.

  5. #5
    trudslev1979 Gæst
    En sjov "historie" - Børn er nu foranderlige - de ryster dem ud af ærmet. Super anholdelse... heh heh

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det var en sjov hverdagshistorie, Spelsauen!

    Og mens vi taler om træer og buske, så havde min mor besøg af nogle venner for et stykke tid siden. Og manden besluttede at han ville hjælpe min mor med at klippe hendes hyldebusk ned, da den var blevet for stor. Her er resultatet, som jeg tog et par billeder af sidste weekend, da jeg besøgte min mor (taget med mit nye kamera og desværre fik jeg lavet billederne temmelig små og mørke). Jeg ved ikke, om jeg kan gøre dem større.

    http://www.rokken3.dk/forum/images/s...attach/jpg.gif September 2008 001.jpg
    http://www.rokken3.dk/forum/images/s...attach/jpg.gif September 2008 002.jpg

    Det var mærkeligt!! Jeg har prøvet at poste dem i et andet site, hvor jeg ikke kunne klikke på dem, så de blev store. Men her ser det ud til, at de er gode nok.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Sådan beretninger giver motion for smilebåndet , hvor er det liv berkræftende at næste gen. unger har sådan en fantasi..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Det må jeg sige, det er sådan en far skal være ! Een der har tanke for, at det er synd noget så lækkert som frugt - økologisk frugt oven i købet - skal gå til spilde. Og så at give det til en dagplejemor, der er simpelthen super! Det må du godt sige videre til ham!

    Her hos os, der har opfostret 4 knægte, der nok som alle andre har været på ÆWLE-rov, har vi forsøgt at lære dem noget fra de var helt små: I stedet for at gå på æwle-rov, så ring på hos de ældre mennesker, som de ved bor i husene med de gamle frugttræer, og spørg pænt, om de vil have hjælp til at samle frugten op fra græsplænen, mod at de må spise et par æwler eller pærer selv. Det har knægtene fået meget ros for, for de ældre mennesker har ikke altid selv haft energi til at få pillet frugten op, og det betyder jo bier og hvepse i hopetal, og så har de fået mængder af frugt med hjem. Her på vejen hvor vi bor, fik de sågar en aftale med et ældre ægtepar, at de bare kunne tage alt det frugt de kunne spise, bare de ikke knækkede grene på træerne. Der var mange år, hvor vi slet ikke købte frugt, og så gjorde knægtene oven i købet en god gerning samtidig. Hos de store "leverandører" kvitterede vi så af og til en med friskbagt æblekage eller en flaske vin.

    for en betænksom far !

  9. #9
    Elsebeth Gæst
    Sikke dog et herligt grin af få her på en trist og kold Søndag. Jo, de kære unger kan godtnok komme med nogle vidunderlige guldkorn ;O)

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Elsebeth Se meddelelser
    Sikke dog et herligt grin af få her på en trist og kold Søndag. Jo, de kære unger kan godtnok komme med nogle vidunderlige guldkorn ;O)
    Her på Sydsjælland skinner solen fra en skyfri himmel, så pølserne og kødet er fundet frem og skal på grillen i aften! Vi spiser dog nok indendørs, for det lufter lidt rigeligt

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •