Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Tør jeg købe en rok?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    39

    Tør jeg købe en rok?

    Hej alle Spindepiger

    Vil i prøve at rådgive mig i køb af rok?

    Jeg har set lidt på en rok.....er helt nybegynder, har faktisk aldrig prøvet at spinde.
    Men jeg har fået lyst til det når jeg ser hvad i andre laver....smil.

    Nu har jeg mulighed, for at købe en Asford trationel rok for 1000 kr. med spoler og karte.

    Den har stået inde i varmen i stuen,så den skulle jo ikke være skæv.

    Jeg har også set på en rok, ved Garngalleriet i Ry
    Er der nogle som har erfaring med dem hun sælger?

    Eller er det et andet mærke som er bedre?

    Jeg håber der er nogle af jer som vil give mig nogle gode råd.....er der noget jeg skal være opmærksom på, når jeg skal ud at se på den?


    Jeg vil blive rigtig glad hvis i vil hjælpe mig.

    Knus fra Pusle

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Asforden lyder billig fordi du får tilbehøret med? Har du prøvet den (uden uld). Der er nok andre herinde der er mere kender af rokke. Tænker også den trænger smørels, nu den har stået der i stuetemperatur uden at blive brugt?

    Jeg tror ikke jeg ville være bange, hvis den ellers virker god. Vær opmærksom på alle smådelene. - og vent på andre gode råd

    Med smådelene mener jeg at du skal sikre dig, at den er let at indstille. Gøre snoren slap eller stram.
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  3. #3
    Vips_Amager Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af *pusle* Se meddelelser
    Eller er det et andet mærke som er bedre?
    Knus fra Pusle
    Det er med rokke som så meget andet: Nogen kan lide blå, nogle grøn og andre gul. Ashford Traditional er en udemærket rok - jeg købte selv en brugt i maj, og har for nylig fået en ny Louet Julia. Det er smartere at købe en brugt til at starte med, indtil man finder ud af, om man gider spinde overhovedet, og hvis man så derefter vil have en ny rok, har man jo tid til at finde lige den model, der passer en bedst.
    Rokken skal kunne køre ret lydløst, og hjulet må ikke have slået sig. Du kan altid købe reservedele til en Ashford, så det er en klar fordel, fremfor en håndlavet rok, hvor fremstilleren måske har nedlagt butikken.
    God fornøjelse med rokken.
    Vips - Amager

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ja det med de håndlavet, ikke fordi de ikke er gode, men så skal man sørge for at have spoler nok! Jeg har en håndlavet med kun en spole - og det er ikke godt
    Spelsauen
    varmestuestrikker

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •