Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Sofahynder

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Apr 2008
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    70

    Spørgsmål Sofahynder

    Jeg har et par sofaer, som jeg egentlig er rigtig glad for, men betrækket er efterhånden temmelig slidt (og umoderne). Er der nogen, der har erfaring med at strikke hyndebetræk. Kunne godt tænke mig noget lidt (måske meget) anderledes ... fx fairisle... Hjælp, har jeg helt tabt fornuften eller er det mon muligt??

  2. #2
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Futte Se meddelelser
    Jeg har et par sofaer, som jeg egentlig er rigtig glad for, men betrækket er efterhånden temmelig slidt (og umoderne). Er der nogen, der har erfaring med at strikke hyndebetræk. Kunne godt tænke mig noget lidt (måske meget) anderledes ... fx fairisle... Hjælp, har jeg helt tabt fornuften eller er det mon muligt??
    ÆHe min erfaring er at de snor og drejer sig når man sidder i den med tiden, og strikker nok så stramt. Selvom du strikker på maskine vil det aldrig blive fast og stram nok. Lad det komme an på en prøve og der er nok nogen der har en anden erfaring.
    Inger1

  3. #3
    broderisten Gæst
    Hvad med at brodere noget pænt på stramaj ? Det er stækt og det holder faconen, og bruger du Amagergarn kan det endda vaskes.
    Det tager jo nok idt længere tid at brodere , men det holder så til gengæld også længere og der er mange flere muligheder med hensyn til udsseendet.
    Jeg har selv broderet en stor hynde til en bænk, den har valmuer og kornblomster som motiv, og den stråler af dansk sommer hele året. Den måler 45 cm i højden og er 90 cm lang Du kan få møsnteret af mig.

    broderisten

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Apr 2008
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    70
    Tak for tilbudet om at låne opskrift, men jeg har ikke broderet seriøst, siden jeg gik i skole, så det går ikke.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Apr 2008
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    70
    Du har sikkert ret, øv.. må finde på noget andet.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvad med væve strik ?? evt. strikket på 1 pind mindre end garnet anbefaler, så bliver det stramt, og med væve strik kan man få lige den farve man ønsker
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Apr 2008
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    70
    Hej Hundeuld
    Det lyder som en rigtig god ide. Det kigger jeg nærmere på.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    18 Aug 2007
    Geografisk sted
    Kbh
    Indlæg
    193
    Den nemmeste løsning er, at sy noget nyt betræk.
    Men hvis du gerne vil strikke, kunne du måske lægge stof bag strik og sof på bagsiden og derefter sy hynderne sammen.
    Så vil der stadig være stof om hynden selvom strikket skulle slaske.

    Jeg har ikke prøvet det, men sidder bare og skriver mine tanker ned.

  9. #9
    Nette Gæst
    Kan man ikke hækle puder? Jeg tror, det holder sig mere fast end det strikkede.

    Men det tager lang tid, og der går meget garn til.
    Hmm.. personligt tvivler jeg på, at det kommer til at se pænt ud med strikkede/hæklede hynder i sofaen. Men ok, nu er jeg også en tøsetøs, hvad det angår...:-)

    Nette

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Apr 2008
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    70
    Tak for svarene. Har ferie i næste uge, så da kan jeg komme i gang

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •