Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Garn til filtning?

  1. #1
    Mai Britt Gæst

    Garn til filtning?

    Hejsa.

    Jeg har fået at vide at man kan filte også med hæklet arbejde, man skal bare hækle med en stor hæklepind.

    Så er mit spørgsmål om bvilket garn man skal bruge, jeg gætter på det er uld, og jeg har derfor købt noget uldgarn, men da jeg kiggede på det var der kun 30 % uld i.
    kan det så bruges?'
    eller skal man have noget specielt filtegarn?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Oct 2007
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    87
    Det går ikke. Det skal være 100% uld og det må ikke være superwashbehandlet.
    Elin
    Medlem af falkegruppen

  3. #3
    Mai Britt Gæst
    iiih hvor er det SKØNT med et så hurtigt svar.

    okay, så må jeg have fat i det, jeg købte heldigvis kun en nøgle, men den kan jo altid bruges, så er det jo ikke spildt.

    Står det på hvis det er superwashbehandlet?

  4. #4
    Elseknits Gæst
    Jeg bruger LIMA fra hjertegarn. Det er 100% blød uld fra Peru står der på OG desuden "ulden er meget velegnet til filtning". Ved ikke om denne uld er mere blød end andre typer af filteuld - eller om det er et salgtrick??
    Jeg har lavet sutsko af det til nevøen på 11 mdr og niecerne på næsten 8 og 6 år har også fået glæde af Lima garnets forskellige farver og de er indtil videre vilde med dem 50 g koster små 20 kr.

    Ja jeg mener der står hvis ulden er superwash behandlet.

    God fornøjelse

    Vh Else

  5. #5
    Mai Britt Gæst
    det var da egentlig dejligt billigt.

    tak hvor er i skønne.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2008
    Geografisk sted
    østjylland 8860 Ulstrup
    Indlæg
    116

    kan man ?

    jeg har noget garn liggende (der skal ryddes op i " dårlig samvittigheds garn " ) det er 75% uld og 25% acryl, kan jeg lave futter og filte dem?
    Skal jeg evt. vaske ved højere grader?

    mvh Dytter

  7. #7
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af dytter Se meddelelser
    jeg har noget garn liggende (der skal ryddes op i " dårlig samvittigheds garn " ) det er 75% uld og 25% acryl, kan jeg lave futter og filte dem?
    Skal jeg evt. vaske ved højere grader?

    mvh Dytter
    Nej, for at det filter ordentligt, skal det være 100% uld, og det må ikke være superwash, da dette er behandlet, så det netop ikke filter.
    Den blanding, du nævner her, vil filte ligesom et par strikkede sokker ville. Hvis det giver dig et fingerpeg. :-)

    Nette

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2008
    Geografisk sted
    østjylland 8860 Ulstrup
    Indlæg
    116
    Tak for det hurtige svar. så må jeg gemme garnet lidt væk, mon det ikke hjælper på dårlig samvittighed?

    Dytter

  9. #9
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af dytter Se meddelelser
    Tak for det hurtige svar. så må jeg gemme garnet lidt væk, mon det ikke hjælper på dårlig samvittighed?
    Nåå, er det det, du har brug for?
    Så skal du bare kigge her: http://images.google.dk/images?um=1&...B8g+i+billeder

    Den dårlige samvittighed aftager sig pludselig, og samtidig får man mange rigtig gode argumenter overfor dem, man eventuelt deler hjem med. :-)

    Nette

  10. #10
    Tina Gæst
    Så vidt jeg husker, er der da vist også et par damer ell. to her på Rokken, der har nogle heftige garnlagre




Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •