Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Håndleds/pulsvarmere

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304

    Håndleds/pulsvarmere

    Lige et spørgsmål - skal der være "tommelfinger" i de pulsvarmere vi strikker til varmestuen? Altså jeg mener, kan en pulsvarmer "nøjes" med at være et rør med et hul til tommelfingeren, eller skal der strikkes "en halv tommel" ?
    Aaargh, det er lidt svært at forklare, hvad jeg mener, men jeg må besidde 10 tommelfingre, for jeg er ikke helt dus med at skulle strikke andet end et rør med et hul....er det godt nok?
    Mange hilsener

    Kastanje

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg har set begge dele. Jeg laver dem selv med halve tomler, det er jo kun fingerspidsen der behøver være fri.
    Men der er også lavet nogle fantastisk flotte pulsvarmere, hvor der "kun" er lavet et hul til tomlen.
    Jeg har set en opskrift i download, hvor der er "indbygget" tommel, og den ser ud til at være ret hurtig at strikke.
    Så jeg tror du kan strikke ligesom du lyster.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Jeg ville også helst strikke dem med halve tomler, for det, synes jeg, må være bedst, men da jeg prøvede opskriften på 2 pinde fra download, gik det helt galt. Måske jeg bare skulle prøve kræfter med den opskrift på 4 pinde....
    Sidst redigeret af Kastanje : 15-09-2008 kl. 13:00 Årsag: stavefejl
    Mange hilsener

    Kastanje

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Indlæg
    186
    hvis du ikke er helt dus med 4 pinde som mig så kan de sikkert også strikkes på en rundpind med magic loop http://www.paapinden.dk/tipsogtricks...iskeloekke.php


    Marie

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Kastanje Se meddelelser
    Jeg ville også helst strikke dem med halve tomler, for det, synes jeg, må være bedst, men da jeg prøvede opskriften på 2 pinde fra download, gik det helt galt. Måske jeg bare skulle prøve kræfter med den opskrift på 4 pinde....
    Har du strikket luffer før? For jeg bruger samme opskrift som til luffer, strikker bare ikke så langt på selve hånden og på tomlen, og strikker de sidste to rækker/omgange i rib.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Har du strikket luffer før? For jeg bruger samme opskrift som til luffer, strikker bare ikke så langt på selve hånden og på tomlen, og strikker de sidste to rækker/omgange i rib.
    Nej, det har jeg aldrig prøvet før, men min søde mand har her til aften på helt eget initiativ købt Hendes Verden, fordi han så, at der var et hæfte vedlagt med strikkeskole for netop handsker og luffer, er han ikke bare dejlig
    Så nu er der ingen undskyldning længere
    Mange hilsener

    Kastanje

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Han er bare en guttermand
    og Julemor

  8. #8
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af loerup Se meddelelser
    hvis du ikke er helt dus med 4 pinde som mig så kan de sikkert også strikkes på en rundpind med magic loop http://www.paapinden.dk/tipsogtricks...iskeloekke.php


    Marie
    Nu har jeg hele mit strikkeliv sagt rigtig mange grimme ord hver gang jeg kastede mig ud i at strikke med strømpepinde

    Men i sidste uge faldt jeg over en tråd omkring denne magiske løkke og nu er jeg lige blevet færdig med vante nr. 3... Så jeg kan varmt anbefale denne metode. Det tog lige et par omgange at finde rytmen, men nu kører det bare

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Dét ville jeg gerne se, for jeg kan ikke helt fatte det... Eller også skal jeg bare prøve det.
    og Julemor

  10. #10
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Dét ville jeg gerne se, for jeg kan ikke helt fatte det... Eller også skal jeg bare prøve det.
    Prøv det, prøv det. Er lige nu igang med 2. sok med den magiske løkke. Var så godt i gang med det at den 1. sok endte med at blive str. ca. 48 - det gik bare der ud ad!

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •