Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: g-mail

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436

    g-mail

    jeg vil gerne vide om man kan oprette en g-mail (gratismail) og så bruge outlook express til at hente og sende fra.
    Der følger nemlig ikke en mail adresse med en trådløs usb opkobling, så derfor mangler jeg en mail adresse, og det nemmeste ville være at hente og sende post fra outlook.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  2. #2
    miramar Gæst
    Slik setter du opp Outlook Express til å virke med Gmail:
    1. Aktiver POP i Gmail-kontoen. Husk å klikke Lagre endringer når du er ferdig.
    2. Åpne Outlook eller Outlook Express.
    3. Klikk Verktøy-menyen, og velg E-postkontoer...
    4. Klikk Legg til, og klikk deretter E-post....
    5. Skriv navnet ditt i feltet Visningsnavn:>, og klikk Neste.
    6. Skriv inn hele Gmail-adressen (brukernavn@gmail.com) i feltet E-postadresse, og klikk Neste.
    7. Skriv pop.gmail.com i feltet Server for innkommende e-post (POP3, IMAP eller HTTP). Skriv smtp.gmail.com i feltet Server for utgående e-post.
    8. Klikk Neste.
    9. Skriv Gmail-brukernavnet (inkludert @gmail.com) i Kontonavn-feltet. Skriv inn Gmail-passordet i Passord-feltet og klikk Neste.
    10. Klikk Fullfør.
    11. Marker pop.gmail.com under Konto, og klikk Egenskaper.
    12. Klikk fanen Avansert.
    13. Skriv inn følgende informasjon:*
      • Merk av i boksen Denne serveren krever en sikker tilkobling (SSL) under Utgående e-post (SMTP).
      • Skriv 465 i feltet Utgående e-post (SMTP).
      • Under Utgående e-post (SMTP) merker du av boksen ved siden av Denne serveren krever en sikker tilkobling (SSL).
      • Under Innkommende e-post (POP3) merker du av i boksen ved siden av Denne serveren krever en sikker tilkobling (SSL). Porten endres til 995.
      *Rekkefølgen på feltene for server for utgående og innkommende e-post varierer etter versjon. Kontroller at du har oppgitt riktig informasjon i begge feltene.
    14. Gå tilbake til fanen Servere, og merk av for Min server krever godkjenning.
    15. Klikk OK.
    Gratulerer!Du har konfigurert klienten til å sende og motta Gmail-meldinger.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Det kan du - opret g-mailen og i Outlook går du ind i Funktioner og Tilføj og fortæller computeren det, den vil vide. Jeg kan ikke helt huske enkelthederne, men hvis det driller må du skrive igen, så er der sikkert én eller anden der kan hjælpe. Jeg fik hjælp fra min søn, så det er også en mulighed at jeg kan få fat i ham, hvis det bliver nødvendigt.

    Ups - Miramar var hurtig og detaljeret. Så det løser sig nok

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    tusind tak skal i have, så kan jeg godt tage ud og købe computer til min far, han er 73 og nu vil han alså ha en bærbar, for som han siger, det er lige meget hvad man ser så henviser de altid til de der 3 w'er ...........
    Sidst redigeret af klasus : 20-11-2009 kl. 23:52
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •