Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: vtj - Brødskæren Alfa

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet vtj - Brødskæren Alfa

    Det er en brødskærer, som hedder Alfa. Patentet, udstedt den 5. oktober 1910(beskyttet fra den 28 august 1909), gav savværksbestyrer Jens Peter Hansen, Ringsted eneret på fremstilling af den snilde brød- og pålægsskæremaskine. Vi fandt dette avisklip for mange år siden selve maskinen er en som min mand Ivan har haft med hjemme fra.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 28.jpg (4,0 Kb, 16 visninger)
    • Filtype: jpg 29.jpg (49,6 Kb, 15 visninger)
    Sidst redigeret af vtj : 15-12-2006 kl. 21:17
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet migselv1948

    Det var da lidt spændende !!!!
    (Jeg er datter af en bager) og har aldrig set sådan en
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet supersine669

    Lige præcis så min fars brødskærer.

    Jeg ved ikke, om den hedder Alfa. Men den ligner den på en prik. Far købte den fra en marskandiser, og jeg tror, min storesøster har den (far er desværre død)._________________
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet dorit

    jamen patentet er nok udlöbet nu....så hvis der er nogen der kan finde ud af tegningen er det hvist ok at pröve (skal måske tjekkes först.)
    Sjovt er det i hvertfald at se de gamle maskiner og redskaper...jeg er begynd att gå på loppemarkned på jakt efter en god gammel ködkvärn...en persillekvärn...et gammelt men meget funtionellt vaskebrädt en stor vaskegryde...eller en meget stor emaljegryde...så de gamle ting vil blive som skatter hos mig
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Oct 2013
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    1

    To brødskærerer

    Jeg ved at dette er en gammel tråd, men jeg undersøgte brødskæreren "Alfa", eftersom jeg netop er kommet i besiddelse af to stks.

    Først og fremmest tak for materialet der fortæller en del om den spændende historie bag. Dernæst vil jeg høre om der mon stadig er interesse i at eje sådan en brødmaskine?

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    vtj - Brødskæren Alfa

    Citat Oprindeligt indsendt af lhartmann Se meddelelser
    Jeg ved at dette er en gammel tråd, men jeg undersøgte brødskæreren "Alfa", eftersom jeg netop er kommet i besiddelse af to stks.

    Først og fremmest tak for materialet der fortæller en del om den spændende historie bag. Dernæst vil jeg høre om der mon stadig er interesse i at eje sådan en brødmaskine?
    Hvis det er mig du spørger om jeg gerne vil eje en, så takker jeg pænt nej tak, jeg har jo en maskine.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •