Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Gamle bamser..

  1. #1
    rumlebumle Gæst

    Gamle bamser..

    Jeg har for nyligt ryddet ud i min søn's bamser og tro mig, der var mange.. Der var et par stykker af dem som var navngivet og som ikke lige kunne komme i kælderen sammen med de andre.. Blandt andet var der musen Frede som han fik da han var helt spæd og som stadig ligger i hans seng og putter med ham når han sover..

    Kan du huske navne på dine egne bamser fra dengang du var barn? Lever de endnu?

    Jeg havde selv en abe der hed Osvald. Den lever endnu. Den bor på mit soveværelse, dog ikke i min seng..

    Fortæl om dine egne bamser eller dine børns...

  2. #2
    Mosterkoster Gæst
    Jeg har en bamse, som af gode grunde er 47 år nu. Han er blevet benløs og han kan intet sige mere, for jeg brugte ham til at stå på når jeg skulle stikke af fra kravlegården.

    Han hedder ikke noget, men han sidder på min gæsteseng og er en meget stor del af mit liv.

    Har også en dukke som er her endnu. Hun hedder Elisabeth.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Å jo jeg have min dukke Rikke
    http://www.rokken3.dk/forum/showthre...ht=dukke+rikke

    Jeg har også en bamse som jeg fik som 40 årig, den kan i få et billed af i morgen...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Nette Gæst
    Uha da.
    Jeg havde irgtig mange dukker, men der var specielt nogle enkelte, der betød meget...
    Jeg havde en dukke, jeg fik a min mormor, da jeg var helt lille- 1-2 år. Den havde en trutmund, og hed derfor Surmule. Surmule havde forholdsvis kort blond hår, blå øjne, der kunne lukke og åbne, når hun hhv. lå eller sad op. Hendes arme, ben og hoved var plastik, kroppen af stof, som min mormor på et tidspunkt syede ny krop til, da den gamle var overtegnet og ulækker.
    Surmule fulgte mig i tyndt og tykt, mine mostre, mor og mormor syede/strikkede tøj til hende. Ind imellem fik hun en kjole i samme stof som den jeg fik.
    Da jeg flyttede hjemmefra, var hun røget i kælderen i legetøjskasserne. Da mine forældre et par år senere blev skilt, ryddede min far ud i det hele, og, uden at fortælle os unger det, gav han det hele væk.
    Alt mit legetøj og ligeledes Surmule og hendes venner, Ole (drengedukke) og Olaf (Ligesom Anna og Lottes Georg) forsvandt.
    - Jeg bærer ikke nag, men det gør stadigvæk ondt, når jeg tænker på det!

    Jeg var vel 8 - 9 år, da jeg begyndte at lege med barbiedukker. Der havde jeg en hel pose med alt muligt forskelligt til. Heldigvis havde min kusine lånt det, så det slap for min fars grundige oprydning.

    Jeg smider ikke noget som helst ud af de ting, der har haft betydning for mine børn. Det må de selv ligge og rode med, når de bliver store nok til det. Det bliver sat i kælderen i kasser med tydelig navn og dato på.

    Jeg har også min farmors gamle porcelænsdukke, som hun legede med som barn. Desværre kom jeg ved en renovering af hjemmet til at smadre en del af hendes mund. - Jeg leder stadigvæk efter en, der kan og tør reparere hende.

    Nette

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    En negerdukke som hedder Kristian og en dukke som hedder Lise. Og deres "barn" en meget laset slaskedukke der ikke hedder noget. Så er der min Emil fra Lønneberg dukke som hedder Emil og min Bamselejse.
    Min skildpadde er nok den mest slidte. Den hedder ikke noget men er 33 år gammel og den allerførste bamse min far gav mig. De er alle pakket væk pt på nær padden. Han er altid fremme. Man er vel fars pige :) Jeg ville gerne have plads til at have dem fremme så jeg kunne strikke til dem men lige nu ligger det ikke i kortene.
    Zuzzan

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67
    Da jeg var lille havde jeg 2 bamser, der betød meget for mig, den ene er en lille bamse der, da jeg var lille, lignede en kanin og hed derfor ninus,men jeg kan huske at jeg på ett idspunkt da jeg er blevet ældre, er kommet frem til at det måske ikke er en kanin??? Men den har hængeøre med regnbuefarver inden i, og en lille sød snude. Så vidt jeg husker, er den meeeeeeeget snusket, for jeg sov altid med den.

    Den anden er en hund. Den heder Leo.

    Jeg har dem vist i en kasse på min far's loft, så de dukker nok op en dag igen. Det glæder jeg mig faktisk lidt til
    Hilsen Snuggi
    medlem af krea-syd og vest

  7. #7
    strikketøsen Gæst
    Uha jo da - jeg har skam min gamle bamse endnu. Han hedder blot "bamse"!

    Da jeg fik ham af min mormor, da jeg var omkring 2 år - fordi jeg var syg med skoldkopper - er han omkring de 48 år gammel. Der er en lille åbning ved det ene øre og hans broderede snude er lidt slidt (der blev jo også af og til grædt ned over ham!) og ét af hans øjne ("rigtige") har været faldet af og enten min mormor eller min farmor har syet et lignende, men lysere eller mørkere øje i igen. Jeg er ikke klar over, hvilket af øjnene, der er det oprindelige!

    Jeg har fået at vide af min mor, at det var en særlig fin gave, idet sådan en bamse omkring 1960 kostede kr. 25,00.

    Han sidder på en hylde i reolen ved siden af min seng sammen med en nyere råhvid langøret kanin (købt for sjov) og en australsk koala med det australske flag, som jeg købte, da jeg forlod Australien i 1993.

    Bamse har fulgt mig rundt omkring i verden - og boet hos mig alle de ca. 26 steder, jeg har boet i mit liv.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hov sidder der ikke en bamse derude og vil fortælle en historie...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106
    Da jeg var omkring 4 år fik jeg en hvid kat af en tivolimand der syntes at jeg var den mest bedårende lille pige som jeg lå der på jorden og skreg og skabte mig fordi min mor ikke ville købe lodsedler til mig. Den har jeg endnu :)
    Derudover havde jeg et utal af bamser og elskede at lege med dem. Men de røg nu ud da jeg flyttede hjemmefra.

    Min lillesøster har en elefant der kan løfte snablen og sige elefantlyde som hedder Thomas ligesom hendes far. Da hun var lille kom hun ved et uheld til at tænde for den mens hun sov - jeg lover jer, jeg har aldrig hørt et barn skrige så højt, hun var nemlig bange for den når den var tændt!

  10. #10
    symadammen Gæst
    Jeg havde ikke en bamse men en kludedukke. Den hed dukke-lise og min mormor havde syet den til mig da jeg var helt lille. Kroppen var syet af en merceriseret strømpe og den havde fletninger af uldgarn. Jeg kan ikke huske det første tøj den havde på, men min mor måtte flere gange sy nyt tøj til den og sågar også nye arme og ben - den blev nemlig krammet temmelig meget. Min mormor døde desværre da jeg var 3 år så det er ikke så meget jeg kan huske om hende, men dukke-lise er et meget kært minde. Desværre forsvandt den ud af mit liv, jeg tror det var da vi flyttede da jeg var 9 år gammel.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •