Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 21

Emner: Hvordan undgår man hul i fingeren?

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4640 Faxe
    Indlæg
    58
    Jeg har været i 2 forskellige forretninger og har ringet til 3 andre, men ingen havde noget jeg kunne bruge.

    Det nærmeste var nogle plastdimser - nærmest som et rundt klistermærke af størrelsen ½ cm i diameter - som man klistrede på fingerspidsen hvor man skulle stikke. Men de var temmelig dyre og kunne kun bruges en gang.

    Og som man kan se i et tidligere indlæg, så er det ikke lige patchwork jeg bruger tid på i øjeblikket, så jeg har ikke fået ledt videre det sidste stykke tid.
    Hilsen Bakkely

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    5
    Da jeg quiltede min Dear Jane, havde jeg samme problem, jeg har igennem flere år købt nogle dimser der hedder Thimble it når der gik hul på mine fingre, de fungerer rigtig godt. Du kan nok købe dem i de fleste PW forretninger, de første købte jeg i USA men jeg har også købt dem når jeg var på træf.

    Mange syhilsner Ingerhl

    Vil du se lidt af det jeg har syet.

    Sidst redigeret af hundeuld : 17-04-2008 kl. 18:31 Årsag: ingen webadresser i emner TAK

  3. #13
    Mejdahl Gæst
    Hej

    Jeg har syet rigtig mange små firkanter, og ja.. jeg fik også hul på fingerene. så nu syr jeg altid med tuttere på to fingere, og de ligner fingere fra en have handske næsten. De er i læder, virker fandtastisk og jeg skifter dem ud når der er hul i dem og ikke mine fingere. Har købt dem på patchworktræf, så der er flere patchwork forretninger.
    Hilsen Mejdahl

  4. #14
    lkannik Gæst

    Dear Jane syning ved frysepapir på amerikansk

    Hi Bakkely,
    Jeg tror da bare, du skal ændre på din fingerstilling - jeg har syet en hel del jane-blokke og har aldrig haft det problem. Hvordan syr du blokkene??
    Jeg tegner blokken op på frysepapir - klipper den ud, idet jeg klipper stregen bort - stryger delene på stofferne - sætter en lille knappenål i modsatte ende af hvor jeg begynder at sy. Når jeg så stikker nålen lige igennem stofferne, ligger nålen på kanten af frysepapirer - og så har venstre hånds pegefinger ikke noget at gøre der, hvor nålen kommer igennem.
    Hvis du er interesseret, så tag en blok med på næste, næste krea-møde - eller kom forbi mig en dag.

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkely Se meddelelser
    Hej

    Jeg er ved at sy en Dear Jane og jeg har problemer med at jeg stikker mig i venstre hånds pegefinder, og det gør altså ondt!!!!

    Jeg har fået at vide at den måde jeg syr på heder den 'amerikanske måde' fordi man ikke bruger skabeloner men syr efter stregerne.

    Er der nogen der ved om der findes et eller andet man kan sætte på fingeren for at beskytte den? Jeg har spurgt i en Patchwork forretning men de havde ingen ideer.

    Indtil jeg finder en løsning bruger jeg et stykke klisterbånd viklet et par gange om fingeren!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Hadsten
    Indlæg
    49
    Bakkely prøv at kigge her, om der er noget, som kan bruges .
    http://www.skerping.dk/clover.htm

    Mvh Esther

  6. #16
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Har syet og syr rigtig meget patchwork og har aldrig haft problemet mens jeg syr blokkene MEN ved quiltning kan jeg godt have problemet - jeg har en lædertut jeg har lavet selv af en cirkelsnitte. Prøvede at lave den i stof først som demo for størrelsens skyld. Bruger den også til mine pensionistdamer når de syr og quilter.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4640 Faxe
    Indlæg
    58
    Til alle Jer der er kommet med gode ideer:

    Jeg må med skam at melde indrømme at jeg ikke har syet så meget som et eneste sting efter jeg startede dette emne! Til gengæld strikker konstant.

    Men alle de gode råd vil jeg se på når sy-ånden igen kommer over mig.
    Hilsen Bakkely

  8. #18
    Helle Marianne Gæst

    fingertut

    Du kan lave en fingertut af læder, den virker jeg har selv brugt den, men lav den i noget blødt skind. Vi syede dem sammen på symaskine. MV Helle Marianne

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388

  10. #20
    lis ai Gæst
    Jeg er i dag hos min lokale "garnpusher" faldet over denne
    skindtut med indbygget fingerbøl. Pris 40 kr
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •